وبلاگ / زندگی به سبک لاکچری / آئودی RSQ E-Tron: آماده برای مسابقات داکار

آئودی RSQ E-Tron: آماده برای مسابقات داکار

 

ماشین رالی Quattro آئودی از چند دهه پیش در مسابقات قهرمانی رالی جهان باعث تغییرات اساسی شده است. این خودروساز اولین کسی بود که در مسابقات اخیر 24 ساعته لمان با پیشرانه هیبریدی برنده شد. اکنون این خودروساز توجه خود را به یکی از هیجان انگیز ترین مسابقات روی زمین، رالی داکار معطوف کرده است. برای این منظور این کمپانی دانش خود را از دو مسابقه قبل ترکیب کرده است. آئودی در سال 2022 با یک ماشین هیبریدی جدید که با نام RSQ E-Tron شناخته می شود وارد داکار می شود. به عنوان یک پیشرانه هیبریدی، موتور به عنوان یک ژنراتور عمل می کند که باتری را در حین حرکت خودرو شارژ می کند، و موتور سوم الکتریکی را می چرخاند. این موتور بین 4500 تا 6000 دور در دقیقه به بالاترین راندمان می رسد که هنگام ترمز نیز به عنوان ژنراتور نیز عمل می کند. این عملکرد همچنین به RSQ E-Tron کمک می کند تا انرژی خود را بازیابی کند. این هیولای برقی توانایی تولید 671 اسب بخار قدرت را دارد و در عین حال کنترل و رانندگی فوق العاده ای را در اختیار راننده قرار می دهد.

 

 

RS Q e-tron، از تنظیمات "Range-Extender" استفاده می کند که قطعاتی را از سایر قسمت های مسابقاتی آئودی به کار می گیرد. اگر شما در ایالات متحده صاحب یک EV "خودروی الکتریکی" هستید، می دانید که پیدا کردن شارژر بسیار دشوار است، و جای تعجب نیست که پیدا کردن یک دستگاه در وسط بیابان بسیار مشکل تر است. در نتیجه، باتری 50 کیلووات ساعت خودرو توسط یک موتور بنزینی که به عنوان یک ژنراتور عمل می کند، شارژ می شود. اما این فقط یک موتور معمولی نیست، این موتور 2 لیتری توربوشارژ چهار خطی از مدل Audi RS5 Turbo DTM است که در آخرین ورود آئودی به DTM قبل از خروج از این سری پس از فصل  2020 استفاده شده بود.

 


منابع:

motortrend.com

Audi-mediacenter.com

Hypebeast.com

Caranddriver.com

Toptenteh.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.