وبلاگ / طرح های معماری / آکواریوم Den Blå Planet (سیاره آبی)، دانمارک

آکواریوم Den Blå Planet (سیاره آبی)، دانمارک

ساختمان Den Blå Planet یکی از جاذبه های اصلی دانمارک و بزرگترین آکواریوم شمال اروپا است. "آکواریوم ملی دانمارک" با الهام از شکل آب در حرکتی بی پایان، شبیه یک گرداب غول پیکر می باشد که مسافران سوار بر هواپیما می توانند در نزدیکی فرودگاه کپنهاگ به وضوح آن را ببینند. این آکواریوم 9000 مترمربعی، متمرکز بر تمامی انواع آبزیان از آب های سرد و گرم گرفته تا آب های شیرین و نمکی می باشد. در مجموع "سیاره آبی" دربرگیرنده حدود 7 میلیون لیتر آب و 53 آکواریوم و نمایشگر است. 

 

 

 

 

 

 

 

نمای بنا با بیش از 33 هزار صفحات کوچک آلومینیومی به شکل الماس پوشانده شده است که با فرم ارگانیک ساختمان سازگار بوده و همچون آب، رنگ ها و نور آسمان را منعکس می کند و جلوه ای متغیر به ساختمان می بخشد. این بنا خشکی و دریا را بهم متصل می کند و هم فضای بیرونی و هم بازدیدکنندگان را به داخل می کشاند. در فضای بیرونی، این گرداب بزرگ در میان زمین، استخرها و دریایی که ساختمان را احاطه کرده، ادامه می یابد. همانند جریان های آبی، این ساختمان ثابت و یکجا نمی ماند و در آینده نیز به حرکت خود ادامه می دهد زیرا همواره این امکان وجود دارد که الحاقات تازه ای به ساختمان اضافه شود. برای اینکار تنها کافیست که خطوط این گرداب بیشتر پیشروی کنند. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هریک از پنج بازویی که مارپیچ را تشکیل می دهند، کاربری های خاصی را در خود جای داده است. بازوی اول در اصل یک رمپ بلند ورودی و سالن ورودی است و بازوی دوم یک سالن اجتماعات، یک مرکز آموزشی و یک کافه تریا را در خود جای داده است. سه بازوی دیگر شامل نمایشگاه های دائمی هستند و به ترتیب بخش هایی که به دریاها و اقیانوس ها، رودخانه ها و دریاچه ها و به آب های سرد دانمارک اختصاص یافته را در خود جای داده اند. پنج بازو پیرامون یک سرسرای مرکزی می چرخند و بدین ترتیب افراد می توانند به طور مستقل به هریک از نمایشگاه ها دسترسی داشته باشند. 

 

 

 

 

 

 


منابع:

www.3xn.com

www.inexhibit.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.