وبلاگ / طرح های معماری / موزه نمایشگاه جهانی اکسپو، چین

موزه نمایشگاه جهانی اکسپو، چین

"موزه جهانی اکسپو" پس از پنج سال طراحی و ساخت در سال 2017 افتتاح شد. موزه جهانی اکسپو اولین موزه بین المللی رسمی در چین است و در حال حاضر تنها موزه رسمی دائمی و مرکز اسناد رسمی مجاز از سوی دفتر نمایشگاه های بین المللی (BIE) می باشد. در سال 2012، دوازده دفتر معماری شناخته شده از جمله زاها حدید، Architecture Studio، Arata Isozaki و... در مسابقه طراحی موزه جهانی اکسپو شرکت کردند و در نهایت ECADI برنده مسابقه شد و کار طراحی دقیق و هماهنگی ساخت در کل پروژه را به عهده گرفت. 

 

 

 

 

 

 

این پروژه در محل نمایشگاه اکسپو جهانی 2010 شانگهای قرار گرفته است. ورودی اصلی در شرق واقع شده در حالی که بخش خدمات لجستیک در غرب قرار دارد و بدین ترتیب از بهم ریختگی و دخالت متقابل در فضا جلوگیری می شود. بخش خدمات عمومی و بخش اداری بر اساس وضعیت تردد در اطراف و الویت دید و منظره، در جنوب طراحی شده اند. 

 

 

 

 

 

کانسپت نمایشگاه اکسپو جهانی با قدمت 150 سال، بر اساس مفهوم "لحظه های ابدی" طراحی شده است. فضای نمایش عمومی خارجی با نام Historical Valley (دره تاریخی) متشکل از سنگ و کرتین وال با پنل های ترکیبی از مس و آلومینیوم می باشد و یادآور مفهوم "ابدیت زمان" است. در عین حال ساختار شیشه ای شفافی که در مرکز بنا بالا رفته و با نام " Jubilant Cloud" (ابر شاداب) شناخته می شود، یک سالن چند منظوره نمایشگاهی ویژه است که نمایانگر لحظه های آینده می باشد. کرتین وال (دیوار شیشه ای) در بخش Valley از "صفحات کامپوزیت مس و آلومینیوم" سفارشی ساخته شده است. در بخش Jubilant Cloud از ساختار حصاری فولادی معلق که یک سیستم ساختاری بلندمرتبه کمیاب می باشد، استفاده شده است.

 

 

 

 

استفاده از نسل تکنولوژی های کاملا دیجیتال، طرح یکپارچه و طراحی تجهیزات مکانیکی و الکتریکی یکپارچه، فضایی بسیار کارآمد و یکدست ایجاد کرده است. با در نظر گرفتن سیستم BIM به عنوان بستر در کل پروژه، این ساختمان با یکپارچه سازی کامل ترین، اقتصادی ترین، مناسب ترین و قابل اعتماد ترین تکنولوژی های دنیا، بیش از 20% بیشتر از ساختمان هایی با مساحت مشابه در مصرف انرژی صرفه جویی کرده است. 

 

 

 

 

 


منابع:

www.archdaily.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.