وبلاگ / طرح های معماری / ایستگاه قطار در جنگل، چین

ایستگاه قطار در جنگل، چین

دفتر معماری MAD Architects از طرح خود برای "ایستگاه قطار در جنگل" واقع در شهر جیاکسینگ که شهری کلیدی برای چندین صنعت اصلی در جنوب شرقی چین می باشد، رونمایی کردند. این پروژه با مساحتی در حدود 35.4 هکتار، شامل میدان های شمالی و جنوبی، نوسازی پارک عمومی مجاور و یک بازسازی کامل از ایستگاه تاریخی قطار جیاکسینگ می باشد که در اصل در سال 1907 ساخته شد اما در جریان جنگ دوم میان چین و ژاپن تخریب شد. ظرفیت ایستگاه در این طرح جدید به روز می شود و به جای پنج ریل، در شش ریل خدمت رسانی می کند و همچنین انتظار می رود ظرفیت کلی مسافران به 5.28 میلیون نفر در سال برسد. ساخت و ساز این مجموعه در سال 2019 آغاز شده و در سال 2021 به پایان می رسد.

 

 

 

 

 

 

با الهام از زمینه های تاریخی و فرهنگی شهر جیاکسینگ، طرح پیشنهادی گروه MAD شامل بازسازی کامل ساختمان تاریخی ایستگاه و ساخت یک ایستگاه قطار جدید در زیر زمین می باشد. ساختمان تاریخی که در کنار ساختمان های جدید با صفحه های خورشیدی قرار گرفته، ورودی ایستگاه قطار جدید را شکل می دهد. فضاهای مربوط به کاربری های تجاری و حمل و نقل اصلی در طبقه زیر زمین قرار می گیرند و بدین صورت فضای سطح همکف به طبیعت بازگردانده می شود. این فضای شهری سبز جدید که میان شهروندان و مسافران جیاکسینگ مشترک است، به یک "ایستگاه قطار در دل جنگل" تبدیل خواهد شد.  

 

 

 

 

 

در طرح توسعه گروه MAD دو سالن انتظار پایین تر از سطح همکف در نظر گرفته شده و از طریق نورگیرهای سقفی و دیوارهای شیشه ای که در دو طرف سکوهای موجود در روی زمین ساخته شده اند، روشن می شوند. طبقه زیر زمین که در زیر یک پارک بازسازی شده قرار دارد، شامل مراکز خرید گسترده ای می باشد. محوطه ایستگاه، سکوها و سالن انتظار در زیر زمین پنهان شده اند در حالی که ارتفاع ساختمان جدید به منظور احترام به مقیاس ساختمان ایستگاه قدیمی، متواضعانه تنها یک طبقه بر روی زمین است. در جنوب ایستگاه، یک منطقه تجاری جدید بر روی زمین ایجاد شده و چمنزارهای عمومیِ دیزاین شده دور تا دور آن را احاطه کرده اند که می توانند میزبان طیف گسترده ای از رویدادها، فستیوال ها، کنسرت ها یا بازارها باشند. 

 

 

 

 

 

 


منابع:

www.i-mad.com

www.dezeen.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.