وبلاگ / طرح های معماری / باریک ترین آسمان خراش جهان

باریک ترین آسمان خراش جهان

"برج 111 غربی خیابان پنجاه و هفتم" معروف به Steinway Tower (برج اِشتاین وِی)، برجی مسکونی با طراحی دفتر معماری SHoP Architects می باشد. این برج در حاشیه جنوبی سنترال پارک در منطقه ای به نام Billionaires’ Row که گران ترین خیابان جهان می باشد، واقع شده است. برج اشتاین وی با ارتفاع 435 متر، از بلندترین ساختمان های شهر نیویورک است. پس از اتمام ساخت، این برج عنوان "باریک ترین آسمان خراش جهان" را خواهد داشت زیرا نسبت عرض به ارتفاع آن تقریبا 1:24 می باشد. 

 

 

 

 

 

 

 شکل هرمی برج برگرفته از برج های برجسته نیویورک در اوایل قرن بیستم می باشد. هدف از این طرح بازگرداندن کیفیت، اهمیت و تناسبات برج های تاریخی نیویورک و در عین حال بهره وری از آخرین تکنولوژی های روز جهت پیشبرد محدودیت های مهندسی و ساخت است. 

 

 

 

 

 

 

نمای برنز و تراکوتا برج اشاره به تاریخچه آرت دکو در نیویورک دارد. در این برج بلوک هایی متوالی با مقاطع مختلف، مدل سازی، قالب گیری و لعاب دار شدند سپس بر روی یک الگوی پیچدار روی هم چیده شده اند. چیدمان متناوب این عناصر در سراسر نما، همچون پارچه ای با طرح مواج به نظر می رسد که در نورهای مختلف یا از فواصل مختلف به طرز چشمگیری تغییر می کند.

 

 

 

 

 

"برج اشتاین وی" دارای 82 طبقه است. پنج طبقه اول شامل فضاهای تفریحی مشترک و فروشگاه های خرده فروشی شیک و گران قیمت می باشد. در 77 طبقه بالا، واحدهای آپارتمانی لوکس قرار گرفته اند که در هر طبقه تنها یک واحد وجود دارد. انتظار می رود قیمت مرتفع ترین واحد مسکونی آن حداقل 100 میلیون دلار باشد. یک دیوار شیشه ای در امتداد نمای شمالی برج قرار گرفته که از چشم انداز وسیع برج به سنترال پارک نهایت استفاده را خواهد کرد.   

 

 

 


منابع:

www.shoparc.com

www.architizer.com

www.businessinsider.nl

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.