وبلاگ / طرح های معماری / مجموعه کینگ تورنتو، کانادا

مجموعه کینگ تورنتو، کانادا

گروه معماری Bjarke Ingels تصاویر جدیدی از پروژه "جامعه آپارتمانی کینگ اِستریت وِست" در تورنتو را منتشر کردند. طرح ارائه شده این گروه شامل یک مجموعه چند منظوره همراه با یک میدانگاه عمومی است که مرکز جدیدی برای اجتماع و گردهمایی مردم ایجاد خواهد کرد. این طرح توسعه به صورت مجموعه ای از پیکسل هایی است که به سمت بالا کشیده شده اند تا فضاهایی برای زندگی، فروشگاه های خرده فروشی و بوتیک ایجاد کنند. هریک از این پیکسل ها در سایز یک اتاق ساخته شده اند و برای افزایش میزان دریافت نور و هوا، 45 درجه نسبت به محور خیابان چرخیده اند. 

 

 

 

 

 

 

 

 

کانسپت طرح به منظور جلوگیری از دستکاری ساختمان های تاریخی می باشد که در حال حاضر در سایت پروژه قرار دارند. بدین منظور سه ساختمان تاریخی دست نخورده باقی می مانند اما در یک مجموعه وسیع تر در طرح گروه BIG گنجانده می شوند. فضاهای لازم برای خرده فروشی و دفاتر اداری در پیرامون طبقات پایینی و هم ارتفاع با این ساختمان های قدیمی خواهند بود و واحد های مسکونی در بخش های بالایی قرار خواهند گرفت. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این طرح شامل مجموعه ای از احجام مکعبی شکل است که در یک فرم مواج چیده شده اند و قله ها و دره هایی را پدید آورده اند. سقف موجی شکل آن از پنج قله با ارتفاع های مختلف تشکیل شده که اندازه قسمت های مختلف آن بین 6 تا 16 طبقه می باشد. هریک از قله ها مشرف به بخش متفاوتی از شهر است و از فضاهای عمومی گوناگونی در طبقه همکف بالا آمده اند. در بالای هر یک از این قله ها نیز یک پنت هاوس دو طبقه قرار دارد. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هسته تو خالی مجموعه به عنوان یک میدانگاه عمومی مورد استفاده قرار می گیرد که یک سری گیاه سبز نیز برای ایجاد یک "جنگل شهری" در آن کاشته می شوند. مسیرهای عابر پیاده عمومی نیز از میان محوطه مجموعه عبور می کند و بخش های  مختلف را به یکدیگر متصل می کند. "کینگ تورنتو" با مساحت 57 هزار مترمربع هم اکنون در حال ساخت است. 

 

 

 

 

 


منابع:

www.big.dk

www.kingtoronto.com

www.dezeen.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.