وبلاگ / طرح های معماری / "پورتیکو" (رواق) مجموعه CityLife، ایتالیا

"پورتیکو" (رواق) مجموعه CityLife، ایتالیا

دفتر معماری BIG تصاویری از پروژه The Portico (پورتیکو به معنای رواق) منتشر کرده است که به منزله ورودی مجموعه CityLife خواهد بود. مجموعه CityLife طرح جدیدی برای بازآفرینی سایت تاریخی مرکز بازرگانی و نمایشگاه سابق میلان می باشد. طرح جامع موجود شامل سه برج با طراحی زاها حدید، دانیل لیبسکیند و آراتا ایسوزاکی است. "پورتیکو" به منزله دروازه ای برای این طرح جامع است و با مساحت 53500 مترمربع، دو قطعه باقیمانده از CityLife را در بر می گیرد. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

طراحی برج چهارم در CityLife به دفتر معماری BIG واگذار شد اما آنها در  عوض طرحی متشکل از دو ساختمان کوچک را پیشنهاد کردند که با یک سایبان غول پیکر و منحنی شکل به طول 140 متر به هم متصل شده اند. این سایبان عظیم به عنوان "رواقی در مقیاس شهری" طراحی شده است. ساختمان بزرگتر (با 21 طبقه روی زمین و 2 طبقه در زیر زمین) شامل مجموعه ای از فضاهای اداری مختلف و ساختمان کوچک تر (با 11 طبقه روی زمین و 2 طبقه در زیر زمین) یک هتل با 120 اتاق خواهد داشت. امکانات عمومی در طبقه همکف هر یک از آن ها قرار خواهد گرفت و همچنین هر یک از ساختمان ها حیاط اختصاصی خود را خواهد داشت.  

 

 

 

 

 

 

 

 

هدف دیگری که این طرح دنبال می کند، پوشاندن سقف ها با قطعات خورشیدی فوتوولتائیک است که آن را به یکی از  "بزرگترین سقف های خورشیدی یکپارچه در اروپا" تبدیل خواهد کرد. این بنا اولین ساختمان اداری خواهد بود که نزدیک به صفر درصد اثر مخرب بر محیط زیست خواهد داشت چرا که تمام انرژی خود را به طور اختصاصی از منابع انرژی تجدید پذیر تامین می کند. این بنا هم اکنون در حال ساخت است و انتظار می رود تا سال 2023 پایان یابد. 

 

 

 

 

 

 

 

 


منابع:

www.big.dk

www.dezeen.com

www.archdaily.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.