وبلاگ / طرح های معماری / پل آتیرائو، قزاقستان

پل آتیرائو، قزاقستان

"پل آتیرائو" یکی از جدیدترین آثار معماری نمادین در شهر نور سلطان معاصر (پایتخت قزاقستان) است. این پل که توسط معماران جوان محلی طراحی شده، به یکی از زیباترین و جذاب ترین مکان های دیدنی در بخش تاریخی شهر تبدیل شده است. طول کل این پل پیاده رو 313/5 متر و عرض آن 10/5 متر می باشد. این پل شامل یک پیاده رو به عرض 6 متر، یک مسیر دوچرخه سواری به عرض 3 متر، یک منطقه ایمنی به عرض 0/5 متر و دو فضای 0/5 متری برای قرارگیری نرده های محافظتی می باشد. وزن سازه فلزی این پل 1920 تن است. 

 

 

 

 

 

 


فرم طراحی و نمای آن اشاره به سمبول منطقه آتیرائو یعنی ماهی خاویار خزری دارد. ساختار تزیینی پل از 2450 صفحه آلومینیومی تشکیل شده که هرکدام دارای شکل منحصر به فردی است. زمانی که مردم وارد پل می شوند، احساس می کنند که درون یک ماهی بزرگ قرار گرفته اند. بر روی پل و در نزدیکی پارک و آمفی تئاتر، یک مجسمه برنزی ماهی خاویار قرار دارد. عابرین پیاده بینی آن را به عنوان نمادی از شانس خوب لمس می کنند. 

 

 

 

 


این پل به سبک بیونیک طراحی شده و از فرم های طبیعی و ارگانیک در ساختار آن استفاده شده است. پوسته ای بر روی پل قرار دارد که مطابق با متد فیبوناچی به صورت الگوی "گُل زندگی" طراحی شده است. پوسته بیرونی پل از جعبه های آلومینیومی با صفحات مثلثی تشکیل شده که در برابر نفوذ باران و برف بر روی سکوی پل مقاومت می کنند. در بخش مرکزی که حلقه همگرا می شود، یک فضای عمومی در نظر گرفته شده که توسط چند سایه بان چادری به شکل الماس پوشانده شده است. 

 

 

 

 


منابع:

www.archdaily.com

www.cnnews.today

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.