وبلاگ / طرح های معماری / ایستگاه راه آهن ویلنیوس (اتصال سبز)، لیتوانی

ایستگاه راه آهن ویلنیوس (اتصال سبز)، لیتوانی

طرح پیشنهادی Green Connect (اتصال سبز) اثری از دفتر معماری زاها حدید، در یک مسابقه بین المللی طراحی به منظور توسعه مجدد ایستگاه راه آهن ویلنیوس و مناطق اطراف آن در لیتوانی، رتبه اول را کسب نمود. طرح پیشنهادی با ارائه تعداد زیادی فضای عمومی جدید، این منطقه را نه فقط برای آن هایی که از مرکز حمل و نقل استفاده می کنند بلکه برای شهر ویلنیوس و جامعه محلی، به یک مقصد گردشگری جدید تبدیل می کند. 

 

 

 

 


این پروژه ایستگاه اصلی را بازسازی و مجددا مورد استفاده قرار می دهد و در عین حال یک پل جدید به سبک معاصر با مساحت 9500 مترمربع به آن اضافه می کند تا محل گردهمایی افراد باشد. این پل با عرض 46 متر نقطه کانونی مجوعه است و تا مسافت 150 متر در طول خطوط راه آهن موجود و سکوهای آن ها در ارتفاع 10 متری از سطح زمین امتداد می یابد. هدف از طراحی این پل، کمک به بهبود ارتباط میان بخش هایی از شهر در دو طرف ایستگاه است.  

 

 

 


فرم این پل در طول مسیر تغییر می کند و از یک ساختار صاف و هموار با ارتفاع کم در یک طرف به یک سقف شیبدار در طرف دیگر تبدیل می شود تا بازتابی از معماری نئوکلاسیک ایستگاه موجود باشد. دفتر معماری زاها حدید برای دستیابی به این سقف سیال، لایه های چوبی متورق و لایه ای را انتخاب کرد زیرا سبک هستند، در برابر آتش مقاومند و ردپای کربنی بسیار کمی بر جای می گذارند. این پل با یک نورگیر خطی و نمایی شیشه ای بر فراز خط راه آهن تکمیل می گردد تا میزان دریافت نور طبیعی روز را به حداکثر برساند و به مسافران در جهت یابی کمک کند. 

 

 

 

 


همانند پل، ایستگاه اتوبوس نیز با یک سقف چوبی متورق خمیده پوشانده می شود. این سقف یک تراس دارد که از طریق یک سری پله به عنوان نشیمنگاه در دسترس است. پارکینگ موجود در میدان نیز به زیر زمین منتقل می شود و فضا را برای محوطه سازی و کاشت درخت باز می کند. 

 

 


منابع:

www.zaha-hadid.com

www.dezeen.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.