وبلاگ / طرح های معماری / کلود سنتر (ساختمان اَبری)، چین

کلود سنتر (ساختمان اَبری)، چین

دفتر معماری MAD Architects از طرح خود برای Aranya Cloud Center (ساختمان ابری) در چین رونمایی کرده است. این پروژه که در نزدیکی خط ساحلی زیبای Beidaihe قرار دارد، به گونه ای طراحی شده که همچون یک "ابر شناور در کنار دریا" به نظر برسد. پس از ساخت، این مجموعه یک فضای عمومی جدید چند منظوره برای Aranya (یکی از پر جنب و جوش ترین مراکز فرهنگی و هنری چین در کنار دریا) خواهد بود. ساخت  Cloud Center در اوایل سال 2021 آغاز شد و انتظار می رود کل پروژه تا سال 2022 تکمیل و افتتاح گردد. 

 

 

 

 

 

 


وقتی از فاصله دور به ساختمان نگاه کنید، همچون یک "ابر شناور در جنگل" به نظر می رسد که ظاهر صیقلی و بازتاب دهنده آن با تغییر نور، آسمان و منظره دگرگون می شود. شکل ابرگونه ساختمان با استفاده از یک سری برآمدگی های ساختاری بزرگ ممکن شده است که طول بزرگترین آن ها به 30 متر می رسد. این توده ابری از هسته مرکزی ساختمان که کل ساختار را نگه داشته، بالانس و معلق شده و داشتن فضای داخلی بدون ستون را ممکن ساخته است.

 

 

 

 


فضای داخلی اولیه ساختمان یعنی اتاق چند منظوره، سقفی با فرم چرخان دارد. در سقف فضاهای داخلی، یک سری نورگیر تعبیه شده که به میزان کافی نور طبیعی روز را به محیط وارد می کنند و بدین صورت سبب افزایش بهره وری انرژی در ساختمان می شوند. فضاهای باز و دیوارهای متحرک ساختمان، انعطاف فضایی بسیار زیادی را ایجاد کرده اند تا پاسخگوی نیازهای کاربری های مختلف از جمله نمایشگاه، اجراهای تئاتری، کنفرانس ها و کاربری های مختلف دیگر باشد.

 

 

 

 


منابع:

www.i-mad.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.