وبلاگ / طرح های معماری / تالار نمایشگاهی "کشتی نور"، چین

تالار نمایشگاهی "کشتی نور"، چین

سالن نمایشگاهی Ark of Light (کَشتی نور) که مساحتی در حدود 950 مترمربع (و مساحت سایت معادل با 20 هزار مترمربع) را پوشش می دهد، در هسته تجاری منطقه جدید لیجیا، کرانه رودخانه جیالینگ و مرکز جدید شهر Chongqing چین واقع شده است. Ark of Light ابتدا به عنوان مرکز فروش LongFor Waterfront City مورد استفاده قرار می گیرد. سپس به عنوان تالار شهر بر روی عموم گشوده می شود و در آن نمایشگاه های تجاری و هنری برگزار می گردد. Ark of Light توسط دفتر معماری و گروه مهندسین Shanghai Tianhua طراحی شده است. 

 

 

 

 

 

 

 


"کشتی" و "سنگ" هم از نظر فیزیکی و هم معنوی، مظهر چشم اندازهای شهری Chongqing هستند. بنابراین معماران پروژه با الهام از "کشتی نور، سنگ یادبود" ویژگی های طبیعی و فرهنگی شهر را به یک طراحی یکپارچه شامل معماری، فضا و منظره تبدیل کردند و در عین حال با ایجاد یک فرم آوانگارد آینده نگر، تصویر جدیدی از شهر Chongqing ارائه می کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 


برای ایجاد فضایی کاملا سرپوشیده و بدون ستون با یک فرم آزاد معمارانه، مهندسین سازه از یک ساختار خرپایی به طول 34 متر استفاده کردند تا سقف بدون ستون تا 15 متر امتداد یابد. مهندسین در زیر بدنه گالری، از صفحه فولادی ضد زنگ همراه با پوشش آینه ای به عنوان سطح نهایی گالری استفاده کردند. با به کارگیری منافذ کوچک بر روی صفحات و جعبه های نورانی در سقف، طرح نهایی همچون یک کهکشان دیده می شود.  

 

 

 


منابع:

www.archdaily.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.