وبلاگ / سفرهای لاکچری / اقامتگاه کوهستانی Desert Rock، عربستان صعودی

اقامتگاه کوهستانی Desert Rock، عربستان صعودی

شرکت توسعه دهنده دریای سرخ یا به اختصار TRSDC از طرح اقامتگاه کوهستانی جدید خود به نام "دِزِرت راک" (سنگ صحرا) در شهر ریاض عربستان رونمایی کرده است. این مجموعه که توسط دفتر معماری Oppenheim Architecture طراحی شده، به خوبی در میان کوه های گرانیتی محلی جای گرفته است و علاوه بر آنکه امکان برقراری ارتباط با طبیعت را به میهمانان می دهد، از محیط زیست نیز محافظت می کند. ساخت پروژه Desert Rock از ماه جولای سال 2021 آغاز شده و سازندگان انتظار دارند تا پایان سال 2022 پذیرای اولین مهمانان باشند. 

 

 


میهمانان از طریق دره ای پنهان در میان کوه ها به اقامتگاه دسترسی خواهند داشت. پس از آن با 48 ویلا و 12 هتل کوچک مواجه می شوند که در میان چشم انداز های طبیعی قرار گرفته اند. معماری پروژه کاملا با محیط صخره ای پیرامونش ادغام شده است. در کل این طرح به عنوان ادای احترام به فلسفه معماران پروژه یعنی "ساختن همسو با زمین و نه بر روی زمین" می باشد. 

 

 


در این طرح توسعه، طیف وسیعی از امکانات اقامتی در دسترس خواهد بود؛ از واحد های هم سطح زمین گرفته تا سوئیت هتل هایی در شکاف میانه کوه ها و همچنین تعدادی اتاق حفاری شده در دل توده سنگ. این اقامتگاه دارای امکانات پیشرفته ای از جمله یک سالن اسپا و تناسب اندام در سطح جهانی، فضاهای غذاخوری در دل مکان های دور از دسترس و همچنین یک تالاب ویژه می باشد. میهمانان می توانند در دل طبیعت پیاده روی کنند یا از درشکه های مخصوص تپه های شنی استفاده کنند و به تماشای ستاره ها بپردازند.  

 

 

 


این ساختار به منظور دستیابی به بالاترین سطح در گواهینامه طراحی انرژی و محیط زیست (و دریافت LEED) طراحی شده و به همین دلیل معماری پروژه به صورت تخصصی در راستای کاهش مصرف انرژی و احیای دوباره گیاهان بومی توسعه یافته است. از مواد و مصالح موجود در سایت برای ایجاد زیر ساخت ها استفاده می شود. برای کف و دیوارهای داخلی و خارجی از سنگ استفاده خواهد شد و همچنین سنگ زمین و شن و ماسه های موجود در سایت به عنوان سنگدانه های بتن به کار برده می شوند که مصالح ساختمانی اصلی در معماری تمام مجموعه می باشد. 

 

 


منابع:

www.theredsea.sa

www.toptenteh.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.