وبلاگ / طرح های معماری / مجموعه "پارک ورزشی چِنگدو فینیکس هیل"، چین

مجموعه "پارک ورزشی چِنگدو فینیکس هیل"، چین

بسیاری از مکان های ورزشی در چین، پس از برگزاری مسابقات بدون استفاده باقی می مانند. به منظور تغییر این رویه، "پارک ورزشی چنگدو فینیکس هیل" به عنوان مکانی پیشرفته برای برگزاری رویدادهای ورزشی بزرگ جهانی و هم به عنوان یک مکان عمومی که افراد جامعه بتوانند در طول سال در آن گرد هم آیند، توسط دفتر معماری HKS طراحی شد. این پارک ورزشی قرار است میزبان سی و یکمین دوره از مسابقات جهانی بسکتبال World University Games در سال 2022 و هجدهمین دوره مسابقات جام ملت های آسیا در سال 2023 باشد.  

 

 

 

تیم طراحی با در نظر گرفتن یک طرح جامع متمرکز بر تجربیات گوناگون، یک مرکز ورزشی عظیم و یک میدان عمومی یا "سالن نشیمن شهری" طراحی کرد که در طول سال می تواند میزبان رویدادهای بسیاری از جمله مهمانی ها، نمایشگاه ها، کنسرت ها و فستیوال ها باشد. وجود ساختمان هایی با کاربری های مختلف شامل هتل، خرده فروشی و امکانات آموزشی، بازدیدکنندگان را از سراسر منطقه به این مجموعه جذب می کند. 

 

 

 

 

در قلب این پروژه، یک استادیوم 60 هزار نفری با استانداردهای FIFA و یک سالن 18 هزار نفری بسکتبال با استانداردهای NBA طراحی شده اند که شور و هیجان و سطح انرژی افراد جامعه را بالا می برند. این سالن ها قابلیت های کاربردی فوق العاده ای برای برپایی طیف کاملی از رویدادهای ورزشی از جمله فوتبال، بسکتبال، هاکی رو یخ، بدمینتون، تنیس روی میز، هندبال و ژیمناستیک دارند. طراحی منعطف هریک از این سالن ها با داشتن صندلی های جمع شونده و امکانات مختلف استیج، به گونه ای است که بتوانند میزبان طیف وسیعی از رویداد ها باشند. 

 

 

 

 

 

سقف استادیوم با داشتن سیستم کابلی تک لایه، اولین سازه گنبدی کابلی باز در کشور چین است. این سقف با ساختار غشایی ETFE (اتیلن تترا فلوئورو اتیلن) پوشانده شده است که این سقف سبک وزن علاوه بر آنکه بر روی تمام قسمت های جایگاه تماشاگران سایه می اندازد، امکان ورود نور طبیعی و تهویه را فراهم می کند. همچنین این غشاء سایه های یکنواختی بر روی زمین ایجاد می کند تا بازیکنان کمتر تحت تاثیر نور خورشید قرار گیرند. 

 

 


منابع:

www.hksinc.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.