وبلاگ / طرح های معماری / مرکز فرهنگی گردشگری مکعب های یخی، چین

مرکز فرهنگی گردشگری مکعب های یخی، چین

"مرکز فرهنگی گردشگری سین کیانگ" به عنوان نمادی معمارانه برای منطقه گردشگری جدید شهر که به ورزش های زمستونی اختصاص خواهد یافت، عمل می کند. این پروژه توسط دفاتر معماری Mathieu Forest Architecte و Zone of Utopia طراحی شده است. فرم بنا شبیه یک ساختمان کلاسیک معمول نیست بلکه همچون مجسمه ای بی مقیاس و حجمی خالص و به یاد ماندنی می باشد. 

 

 

 

 

 

 

حجم بنا متشکل از 9 تکه یخ است که با فواصل افقی بر روی هم قرار گرفته اند و نمایانگر درون مایه کلی منطقه تفریحی است. بافت نماهای شیشه ای بنا از انبوه کریستال های یخی نیمه شفاف در هم تنیده تشکیل شده است که نور و دید را از داخل فیلتر می کنند. مسئله "پنهان کردن و پوشاندن در عین نمایش دادن" است؛ تا بدین گونه رمزآلود به نظر برسد و افراد مایل باشند بدان نزدیک شوند. کریستال های یخ نور را جذب می کنند و سپس آن را ساطع می کنند. این مجموعه از مکعب ها که روی هم قرار گرفته و هرکدام حدود 17 متر ارتفاع دارند، بسته به نقطه ای که تماشاگر در آن ایستاده، متفاوت به نظر می رسند و هرگز به یک شکل دیده نمی شوند. 

 

 

 

 

 


این حجم عظیم به طور اختصاصی از شیشه های چاپی و فولاد ساخته شده است. هیچ ساختار نگهدارنده ای قابل رویت نیست. پانل های شیشه ای نما توسط کابل های فولادی ضد زنگ و با حداقل اتصالات فولادی به حالت معلق قرار گرفته اند. نماهای بنا نور آسمان را جذب می کنند که میزان آن با توجه به ساعت روز، فصل و آب و هوا متغیر است. گاهی در زیر نور خورشید به رنگ سفید روشن، گاهی در هوای ابری به حالت بخار آلود در می آیند و حتی گاهی زیر نورهای خاص یخ زده دیده می شوند و تصاویر خورشید و ابرهای آسمان را بر روی بافت های یخی منعکس می کنند. ظاهر بنا به طور مداوم بسته به زمان تغییر می کند. 

 

 

 

 

 

 

 


منابع:

www.archdaily.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.