وبلاگ / طرح های معماری / مجموعه Valley (دره)، هلند

مجموعه Valley (دره)، هلند

ساختمان بلند مرتبه Valley (به معنای لغوی "دره") یک بنای چند منظوره با طراحی دفتر معماری MVRDV است که کار ساخت آن در کشور هلند رو به اتمام می باشد. Valley متشکل از سه ساختمان بهم پیوسته با ارتفاع های مختلف است که توسط یک سکوی پلکانی بهم متصل شده اند. فرم این سکوی پلکانی به گونه ای است که یادآور مناطق پست و کم ارتفاع میان کوه ها (دره) می باشد و دلیل نامگذاری پروژه نیز همین است. نمای هر یک از قله ها در هر طرف متفاوت است و از دیوارهای شیشه ای به سطوح صخره ای متشکل از تراس های سنگ پوش، پنجره های خلیجی و بالکن ها تغییر می کند. در لبه های دندانه دار ساختمان یک "لایه سبز" وجود دارد که در آن 13000 گیاه و درخت و درختچه توسط Piet Oudolf (طراح فضای سبز) کاشته شده است. این بخش از ساختمان توسط سیستم آبیاری اتوماتیک و همچنین تیمی از باغبان ها حفظ و نگهداری خواهد شد. گیاهان این قسمت قبل از افتتاح رسمی ساختمان، طی یک دوره اولیه رشد کرده و آماده قرارگیری در لایه سبز ساختمان می شوند.  

 

 

 

 

 

نمای ناهموار بنا که همانند صخره های طبیعی است، با استفاده از تکنیک پیشرفته پارامتریک تعریف شده است. این تکنیک امکان کنترل مورد نیاز و در لحظه را بر روی مقدار نور روز و خورشید، محدودیت های ساختاری، حفظ حریم خصوصی مورد نیاز و سایر موارد دیگر را فراهم می کند. نمای بیرونی ناهموار ساختمان در فضای داخلی آن نیز منعکس می شود؛ یک آتریوم (دهلیز) بزرگ در قلب ساختمان قرار دارد که به نظر می رسد از دل یک صخره حجاری شده است. این آتریوم که Grotto نام دارد، با سنگ پوشانده شده و توسط دو نورگیر سقفی غول پیکر روشن می شود و به عنوان سرسرا و فضای زندگی مشترک میان ساکنان عمل می کند.

 

 

 

 

 

 

این پروژه 75000 مترمربعی با کاربری چندمنظوره برای شرکت EDGE Technologies طراحی شده است و شامل واحدهای آپارتمانی، فروشگاه ها، دفاتر اداری، موسسات فرهنگی و یک مرکز خلاقیت می باشد. سه قله این مجموعه با ارتفاع های مختلف به ارتفاع حداکثری 100 متر می رسند که در آن بار و رستوران Sky قابل دسترس برای عموم مردم قرار گرفته است.  این رستوران در دو طبقه بالایی گسترده شده و چشم اندازی پانوراما و 360 درجه از شهر آمستردام دارد. این مجموعه شامل 200 واحد آپارتمانی، 7 طبقه اداری، سه طبقه پارکینگ زیرزمینی با 375 قطعه پارکینگ و امکانات فرهنگی و خرده فروشی مختلف است. بنابر گفته استودیو طراحی، هیچ دو آپارتمانی در Valley یکسان نیستند و انواع مختلفی از خانه ها در این مجموعه وجود دارد. مجموعه Valley قرار است در سال 2022 افتتاح گردد. 

 

 

 


منابع:

www.mvrdv.nl

www.dezeen.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.