وبلاگ / طرح های معماری / پردیس مرکزی Google Charleston East، کالیفرنیا

پردیس مرکزی Google Charleston East، کالیفرنیا

مجوعه Google Charleston East با همکاری مشترک دو استودیو Bjarke Ingels Group و Heatherwick Studio طراحی شد و برای اولین بار در سال 2015 از این طرح رونمایی شد. این پروژه علاوه بر ایجاد دفاتری همسو با طبیعتِ دائما در حال تغییر صنعت فناوری، می بایست فلسفه "همکاری جمعی و آزادنه"  گوگل را نیز منعکس کند. دفتر کار گوگل قرار بود فضایی بسیار انعطاف پذیر باشد تا بتواند به سرعت به نیازهای در حال تغییر آن پاسخ دهد و در طول زمان تکامل یابد.

 

 

 

 

 

"دفتر مرکزی چارلستون شرق" یک دفتر کار به مساحت تقریبی 55000 متر مربع برای 3000 کارمند فراهم می کند که در زیر یک سقف چادر مانند گسترده سازماندهی شده است. این ساختار با الهام از سادگی و سازگاری جایگاه های نگهداری هواپیما، از یک سری سایبان‌های فولادی تشکیل شده است که بین دکل‌های فولادی قرار گرفته اند و روی این سایبان ها نیز 64 پنجره‌ شیشه‌ای به شکل لبخند طراحی شده است. هر یک از سایبان ها با پانل های فتوولتائیک سفارشی پوشیده شده است و مقدار قابل توجهی انرژی برای تامین برق مورد نیاز ساختمان تولید می کند. برداشت آب باران عملکرد پایدار آن را افزایش می دهد و سالانه تقریباً 3 میلیون گالن آب قابل استفاده مجدد تامین می کند.

 

 

 

 

 

 

فضای داخلی این سایبانِ سبک وزن عاری از طبقات اداریِ انبوه است. در عوض، فضاهای داخلی پیرامون صفحه ای گسترده و بزرگ قرار گرفته اند که با نور روز روشن می شود. طبقه همکف شامل مجموعه آلاچیق هایی است که  دور تا دور یک "حلقه سبز" که از میان ساختمان نیز می گذرد، قرار گرفته اند. کافه‌ها و مغازه‌ها در کنار شاهراه اصلی قرار خواهند گرفت، به این امید که منطقه را زنده کنند و محلی برای گردهمایی جمعی و فروشگاه های خرده‌فروشی هم برای کارمندان Google و هم برای عموم مردم ایجاد کنند.

 


منابع:

www.big.dk

www.heatherwick.com

www.designboom.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.