وبلاگ / طرح های معماری / مرکز مسافرتی Västerås، سوئد

مرکز مسافرتی Västerås، سوئد

شرکت معماری BIG طراحی خود را برای یک مرکز حمل و نقل در سوئد به روزرسانی کرده است. BIG اولین بار در سال 2015 از طرح اولیه این سایت رونمایی کرد. نکته اصلی طراحیِ به روز شده، یک سقف ویژه‌تر و مواج‌تر است که فراتر از لبه های این ساختمان 17000 متر مربعی گسترش می یابد تا افراد را از نقاط مختلف به داخل دعوت کند. شکل آن شبیه بادبانی است که در چندین نقطه مختلف به یک خط متصل شده است. ساخت این مرکز قرار است در سال 2022 در شهر وستراس آغاز شود و تا سال 2025 تکمیل گردد.

 

 

 

 

 

دفتر معماری BIG "مرکز مسافرتی Västerås" را به عنوان قطبی در نظر می گیرد که تمام زیرساخت های حمل و نقل شهر را به زیر یک سقف و در یک چشم انداز پیوسته گرد هم می آورد. این ساختمان به عنوان ایستگاه مرکزی برای قطارها و اتوبوس ها عمل می کند و در عین حال پلی بین مرکز شهر و دریاچه مالارن در نزدیکی آن ایجاد می کند؛ مناطقی که در حال حاضر توسط خطوط قطار تقسیم شده اند. مرکز مسافرتی Västerås با یک نمای منحنی و شیشه ای پوشانده می شود که ارتباط بین فضاهای داخل و خارج را افزایش می دهد.

 

 

 

 

 

این پروژه دارای یک ساختمان با سقف بسیار گسترده است. سقف متشکل از تخته های چوبی محکم و منحنی یکدست می‌باشد اما وجود یک خط برشی زیگزاگ در سقف، ظاهری شبیه به پارچه دوخته شده به سقف می بخشد. زیگزاگ نیز یک عنصر ساختاری مهم است که نیاز به ستون‌های داخلی که مانع حرکت مردم می‌شود را از بین می‌برد. علاوه بر دو برابر شدن اندازه ترمینال فعلی، این مرکز دارای یک گاراژ دوچرخه، خدمات مسافرتی، مناطق تجاری، رستوران ها، دفاتر اداری، فضاهایی برای برپایی رویدادها و فضاهای نمایشگاهی خواهد بود.

 

 

 


منابع:

www.big.dk

www.dezeen.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.