وبلاگ / طرح های معماری / ایستگاه مترو Dnipro، اثری از دفتر معماری زاها حدید

ایستگاه مترو Dnipro، اثری از دفتر معماری زاها حدید

دفتر معماری زاها حدید ساخت سه ایستگاه جدید برای متروی دنیپرو در اوکراین را به عنوان بخشی از طرح توسعه خط چهار کیلومتری آغاز کرده است. سه ایستگاه طراحی شده توسط معماران زاها حدید - Teatralna، Tsentalna و Muzeina - بخشی از توسعه خط مترو در شهر Dnipro را تشکیل می دهند. این پروژه قسمتی از برنامه‌های جاری شهر برای ارتقای سیستم‌های حمل‌ و نقل و در عین حال کاهش تراکم ترافیک در محله‌های مرکزی آن است. این ایستگاه ها قرار است در سال 2025 افتتاح شوند.

در سطح زمین، هر ایستگاه به صورت مجموعه ای به هم پیوسته از پاویلیون های پوسته‌ای مجسمه مانند شکل خواهند گرفت، پاویلیون هایی که از فولاد بازیافتی که به صورت محلی از همان شهر به دست می‌آیند ساخته شده اند. تصاویر، ورودی ایستگاه‌ها را به‌ عنوان فرم‌های فولادی موج‌دار متصل به هم نشان می‌دهند که با کمان های خود، محوطه طراحی شده میدان‌های عمومی جدید را به قاب می بندند،  میدان هایی که هدفشان شاخص کردن پاویلیون های ورودی هستند. در داخل ایستگاه ها، سالن های بلیط، سکوهای مترو و راهروها همگی ظاهری شبیه مجسمه خواهند داشت.

 

 

 

 

 

 


منابع:

www.zaha-hadid.com

www.dezeen.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.