وبلاگ / طرح های معماری / مرکز فولتون، نیویورک

مرکز فولتون، نیویورک

دفتر معماری Grimshaw در طراحی این ساختمان از ساختمان های ریخته‌گری آهن این محله تاریخی الهام گرفته و در جهت  تکمیل ادغام و ترمیم ساختمان مجاور یعنی Corbin قدم برداشته است. این مجموعه گسترده دسترسی به سیستم حمل و نقل عمومی شهر نیویورک را بهبود می بخشد. "مرکز فولتون" در اطراف یک آتریوم بزرگ مقیاس با یک نمای باشکوه و شفاف سازماندهی شده است.

 

 

 

 

مرکز فولتون به عنوان دروازه ای به منطقه Lower Manhattan نقش قابل توجهی دارد. مسافران و بازدید کنندگان باهم وارد ساختمان می شوند و از میان یک مرکز ترانزیتی شهری به یاد ماندنی گذر می کنند که در عین داشتن نگاهی خوشبینانه به آینده، تاریخچه و گذشته شهر را نیز گرامی می دارد. ارتفاع آتریوم سالن ترانزیت 34 متر است و توسط یک گنبد مخروطی متمرکز بر روی محافل جمعی پایینی پوشانده می شود. 

 

 

 

 

 

محور اصلی کانسپت این طراحی، هدایت نور خورشید به عمق فضای ترانزیت بود و با طراحی داخلی گنبد و ادغام آن با یک اثر هنری تحت عنوان Sky Reflector-Net  (بازتابنده آسمان)  این طراحی به حد اعلا رسید. Sky Reflector-Net از 112 کابل کششی، 224 میله با قدرت بالا و تقریبا 10،000 قطعه فولادی ضد زنگ تشکیل شده است.

 

 

 

 


منابع:

www.grimshaw.global

www.archdaily.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.