وبلاگ / طرح های معماری / مجموعه Olympia 66 Dalian، چین

مجموعه Olympia 66 Dalian، چین

مجموعه Olympia 66 نمونه‌ای از طراحی نوآورانه به عنوان بنای برجسته در شهر دالیان، چین است. این مرکز خرید 7 طبقه ضمن برقراری توازن بین عملکرد و فرم پیچیده آن، به عنوان بزرگترین مجتمع تجاری و تفریحی در دالیان عمل می کند. این سایت 63400 متر مربعی در مجاورت میدان المپیا قرار دارد. این مجموعه همچنین برنده جوایز متعددی از جمله جوایز جهانی RLI 2018، A' Design Awards 2016-2017، IDA International Design Awards 2016، MIPIM Asia Awards 2017 و غیره شده است و دارای گواهینامه طلایی LEED می باشد.

 

 

 

 

 

 

دورنما و کلیت در نظر گرفته شده برای Olympia  66، خلق یک بنای ممتاز معاصر با حال و هوای شرقی است. کانسپت طراحی از ماهی کپور دوقلو (نماد ثروت و فراوانی در فرهنگ چینی) الهام گرفته شده است و قوس های انحنای داخلی شبیه ماهی کپور شناگر است. نمای اصلی از ماژول های شش ضلعی تشکیل شده که فلس های بازتابنده ماهی کپور را دوباره به تصویر می کشد. پوسته‌های روی سقف لایه‌بندی شده‌اند تا لبه‌های شیشه‌ای شفافی ایجاد کنند که امکان ورود نور مستقیم روز و نور منعکس شده را به دو دهلیز میسر سازند.

 

 

 

 

 

 

سطح وسیعی از طبقات توسط یک محور اصلی مرکزی به فضاهایی برای برپایی رویدادهای باز و مناطق خرده فروشی تقسیم می شود. این محور که از وسط مرکز خرید می گذرد، دو دهلیز بزرگ در هر طرف را بهم مرتبط می‌سازد و ورودی های گوشه‌ها را به صورت مورب به هم متصل می کند. فضاهای لازم برای تفریح و استراحت و فضاهایی برای برپایی رویدادها در کنار مسیر خرده‌فروشی قرار داده می‌شوند و بدین گونه فرصتی برای بازدیدکنندگان فراهم می شود تا در یک کافه استراحت کنند یا در نمایشگاه شرکت کنند.

 

 

 


منابع:

www.aedas.com

www.archdaily.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.