وبلاگ / طرح های معماری / مرکز نظربایف، قزاقستان

مرکز نظربایف، قزاقستان

"مرکز نظربایف" توسط دفتر معماری نورمن فاستر برای آرشیو و کتابخانه رئیس جمهور قزاقستان طراحی شده است. این ساختمان درست در نزدیکی محور مرکزی بین کاخ ریاست جمهوری و کاخ صلح و آشتی قرار دارد. شکل متمایز کاسه‌مانند آن وسط یک باغ دیزاین شده‌ی بزرگ قرار گرفته و بالای آن یک پنجره به شکل چشم به طول 90 متر است که چشم‌اندازی به سمت کاخ ریاست‌جمهوری و باغ‌ها دارد. این ساختمان همچنین دارای دفاتر بنیاد رئیس جمهور به همراه فضاهای برای برپایی رویدادهای عمومی، گالری های نمایشگاهی و یک سالن می‌باشد.

 

 

 

 

 

جهت گیری ساختمان به سمت شمال و مستقیماً رو به کاخ ریاست جمهوری است. به نظر می‌رسد نمای مرمر سفید آن بریده شده تا یک عدسی شیشه ای از میان آن نمایان شود. هر قطعه سنگ مرمر در نما فقط 15 میلی متر ضخامت دارد تا وزن سنگ را کاهش دهد. سپس این قطعات بر روی یک شبکه لانه زنبوری آلومینیومی چسبانده شده تا پایداری آن‌ها بیشتر شود. سقف شیشه‌ای بنا یک گنبد کم عمق است که توسط یک قاب فولادی و یک تیر حلقه ای فولادی پشتیبانی می شود که به سازه استحکام می بخشد.

 

 

 

 

این ساختمان چند منظوره بیش از 20000 متر مربع مساحت دارد و از 9 طبقه تشکیل شده است. ویژگی منحصر به فرد این بنا طراحی خاص سقف است که باعث می شود قطر دهانه سقف به 81 متر برسد. تمام چیدمان داخلی مجموعه حول یک آتریوم مرکزی به قطر 26 متر به مساحت 535 متر مربع متمرکز شده است. رویدادهای عمومی مختلف با حداکثر 500 شرکت کننده می توانند در اینجا برگزار شوند.

 

 

 


منابع:

www.fosterandpartners.com

www.visitnursultan.kz

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.