وبلاگ / طرح های معماری / آمفی تئاتر نانچانگ پلی، چین

آمفی تئاتر نانچانگ پلی، چین

دفتر معماری PES-Architects برنده مسابقه بین المللی برای طراحی تئاتر بزرگ Poly در نانچانگ چین شده است. این مجموعه مواج شامل یک سالن تئاتر و مرکز هنری به مساحت 35000 متر مربع در یک حجم واحد خواهد بود. این ساختمان همچنین دارای یک فضای زیرزمینی به مساحت 10000 متر مربع خواهد بود که برای امکانات فنی و خدماتی و همچنین پارکینگ مورد استفاده قرار می گیرد. این ساختمان قرار است در سال 2024 تکمیل شود.

 

 

 

 

 

این طرح با الهام از سبک دهکده‌های سنتی چین، به سه بخش تقسیم می‌شود: سالن تئاتر/اپرا بزرگ، تئاتر چند منظوره و مرکز آموزشهای هنری و فضای نمایشگاهی. تمامی این فضاها توسط یک گذرگاه مرکزی که از تمام سطح پروژه می گذرد، به هم متصل می شوند. فرم و حالت قرارگیری این سه توده حجمی شبیه به سه ماهی است که درون یک حوض می‌چرخند و بدین ترتیب به افراد این امکان را می دهند تا در اطراف آنها آزادانه حرکت کنند.

 

 

 

 

 

 

روکش چوبی نمای ساختمان به منظور ادای احترام به سنت سرامیک‌سازی استان جیانگشی، تا حدی با سرامیک و کاشی شیشه ای پوشانده می شود. دیوار شیشه‌ای بنا یک سطح پیکسلی سبک و ظریف را تشکیل می‌دهد که مانع از تابش شدید نور خورشید نیز می‌شود. حجم کلی بنا با نماهای زاویه دار از هر طرف، انواع خیابان ها و میدان های داخلی و خارجی را ایجاد می کند.

 

 

 

 


منابع:

www.pesark.com

www.worldarchitecture.org

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.