وبلاگ / طرح های معماری / دفتر مرکزی Beeah با فرم تپه‌های شنی، امارات متحده عربی

دفتر مرکزی Beeah با فرم تپه‌های شنی، امارات متحده عربی

دفتر مرکزی جدید گروه BEEAH در شارجه، امارات متحده عربی، در 30 مارس افتتاح شد. دفتر مرکزی Beeah که توسط زاها حدید طراحی شده، به شکل یک سری "تپه های شنی به هم پیوسته" است که برگرفته از بیابان السجاع در پیرامون آن  است. فرم این مجموعه نیز به گونه ای طراحی و جهت گیری شده است که در برابر شرایط آب و هوایی شدید منطقه، مقاومت کند.

 

 

 

 

طبق گفته دفتر معماری زاها حدید، طرح این ساختمان 9000 متر مربعی متمرکز بر "معماری پایدار" است تا بازتابی از فعالیت‌های شرکت BEEAH باشد. انرژی این مجموعه توسط ردیف‌هایی از پانل‌های خورشیدی تامین می شود و ضمن داشتن استانداردهای  LEED Platinum، "معیار جدیدی برای محیط‌های کار آینده" تعریف می کند. میزان استفاده از شیشه در سراسر دفتر به حداقل می رسد تا از قرار گرفتن در معرض آفتاب شدید صحرا جلوگیری شود و در عین حال از پانل های بتنی تقویت شده با الیاف شیشه در سراسر نمای بیرونی استفاده می‌شود که به تنظیم دمای داخلی کمک می کند.

 

 

 

 

 

در داخل، ساختمان به دو بخش تقسیم شده است. یکی شامل کاربری‌های عمومی و مدیریتی گروه Beeah و دیگری شامل بخش اداری است. این دفتر مرکزی همچنین دارای یک مرکز بازدیدکنندگان، سالن نمایش و اتاق های ملاقات هوشمند است که به منظور تسهیل همکاری با کارکنان دورکار و کارکنان اداری طراحی شده است. تمام فضاهای داخلی بدون استفاده از سطح وسیعی از شیشه، به گونه ای قرار گرفته اند که به اندازه کافی به نور طبیعی روز و چشم انداز بیرون دسترسی داشته باشند. 

 

 

 

 

 


منابع:

www.zaha-hadid.com

www.dezeen.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.