وبلاگ / طرح های معماری / آمفی تئاتر کانال بزرگ یانگژو، چین

آمفی تئاتر کانال بزرگ یانگژو، چین

یانگژو شهری تاریخی است که به خاطر باغ ها، کانال، فرهنگ و هنرش معروف است. "آمفی تئاتر کانال بزرگ" به عنوان مهمترین مجموعه فرهنگی شهر ساخته شد. این مجموعه با مساحت کل 144700 متر مربع، دارای یک تالار اپرا با 1600 صندلی، یک سالن نمایش با 800 صندلی، یک سالن چند منظوره و یک سالن اپرا چینی است. دفتر معماری TJAD برنده مسابقه بین المللی برای طراحی این پروژه شد. این تئاتر به طور رسمی در جولای 2021 افتتاح شد.

 

 

 

 

 

حجم ساده و قدرتمند پوشیده از سنگ این ساختمان، نگاهی به گذشته این شهر باستانی دارد و در شب به صفحه ای پویا تبدیل می شود که چهره مدرن و پر جنب و جوش یانگژو را نشان می دهد. دیوارهای شیشه‌ای و تراس های اطراف حیاط داخلی، مرز بین فضای داخلی و خارجی را از بین می‌برد. ساختمان‌های شرقی و غربی در طبقه پنجم توسط یک راهرو آسمانی به طول 50 متر به هم متصل شده اند. این پل به عنوان یک لابی عمومی و چند منظوره با منظره ای پانوراما از شهر و دریاچه ماه عمل می کند.

 

 

 

 

 

 

فضای داخلی با دیوارها و سقف های منحنی، تصویری یکدست و سیال ایجاد می کند و به عنوان مکانی برای برپایی رویدادهای عمومی، ارتباطات و نمایشگاه عمل می‌کند. هر چهار تئاتر دارای تجهیزات حرفه‌ای برای دستیابی به آکوستیک در سطح جهانی هستند و انعطاف لازم برای اجرای نمایش‌های به سبک‌های مختلف را دارند. تئاترها همه از نظر متریال، رنگ و فضا متفاوت هستند تا ارتباط فرهنگی با چهار فصل یانگژو ایجاد کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

تالار اپرا یک تئاتر نعل اسبی کلاسیک است که برای اپرا و باله ساخته شده و حدود 1600 بازدید کننده را در سه لایه در خود جای داده است. سالن نمایش دارای یک صحنه نعل اسبی و قاب شده برای نمایش های کودکانه، آکروباتیک، نمایش های جادویی و غیره است که حدود 800 بازدیدکننده را در دو لایه در خود جای می دهد. سالن چند منظوره به شکل جعبه سیاه طراحی شده و مجهز به صندلی های متحرک، صحنه فعال و تجهیزات نورپردازی است تا برای نمایش، تمرین و فیلم انعطاف پذیر باشد.

 

 

 


منابع:

www.archdaily.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.