وبلاگ / طرح های معماری / ساختمان مسکونی شبیه به DNA در تایوان

ساختمان مسکونی شبیه به DNA در تایوان

برج باغ آگورا یک مجتمع مسکونی مجلل سازگار با محیط زیست در منطقه XinYin ، شهر تایپه، تایوان می باشد. در نوامبر سال 2010، شرکت Vincent Callebaut Architectures SARL برنده مناقصه برای ساخت این برج شد. این سازه عمودی الهام بخش ساختار مارپیچی دوگانه DNA است. باغ آگورا با سطح 42.335.34 متر مربع و 20 طبقه شامل 40 آپارتمان لوکس به همراه امکانات ویژه می باشد. هر یک از آپارتمان های این برج با مساحت 540 متر مربع، یک دیوار سبز اختصاصی دارند. در عین حال هیچ ستونی در داخل آنها وجود ندارد و اتصالات سازه ای از طریق دو ستون مارپیچی بزرگ برقرار می شود. بالکن ها در هر طبقه با گیاهان، باغ های سرسبز و درختان میوه پوشانده شده اند و به ساکنان این امکان را می‌دهد که مواد غذایی خود را پرورش دهند.

 

 

 

 

 

آب باران ذخیره و برای آبیاری باغ ها به کار برده شده است. مصرف انرژی توسط پانل های خورشیدی کاهش می یابد، باغ بزرگ آن تنوع زیستی و اکسیژن منطقه را افزایش خواهد داد و همچنین منابع طبیعی و زباله ها نیز مدیریت می‌شوند. بنابراین نه تنها هیچ انرژی و منبعی زیستی بیهوده مصرف و دور ریخته نمی شود، بلکه به واسطه یک برنامه ریزی دقیق زیست محیطی دوباره استفاده خواهند شد. به گفته آرشیتکت پروژه : "متفاوت از شهر های مدرن ساخته شده از بتن، شیشه و فولاد، برج باغ آگورا در یک مرکز شهری به عنوان یک کوه سبز پیچ خورده به نظر می رسد". ساخت این پروژه در سال 2020 به پایان رسیده است.

 

 

 

 


منابع:

www.designboom.com

www.vincent.callebaut.org

www.dezeen.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.