وبلاگ / طرح های معماری / چشمان سانکسینگدوی، چین

چشمان سانکسینگدوی، چین

دفتر معماری MAD از جدیدترین پروژه خود به نام "چشمان سانکسینگدوی" برای موزه میراث فرهنگی باستانی Sanxingdui  رونمایی کردند. سایت پروژه Sanxingdui دربرگیرنده یادگارهای فرهنگی 2800 تا 4500 ساله از جمله ماسک چشم طویل برنزی و پیکرهای ایستاده بزرگ از جنس برنز است. این پروژه گوشه شمال شرقی منطقه حفاظت شده سایت را اشغال خواهد کرد. طرح نهایی به فرم پارکی است که به عنوان یک فضای عمومی شهری و فرهنگی عمل می کند و در آن بشریت و طبیعت، گذشته و آینده یکی می‌شوند.

 

 

 

 

 

این طرح شامل خوشه ای از شش ساختمان چوبی خمیده است. دهانه های بزرگ این ساختار چوبی فضاهای بزرگ و بدون ستون ایجاد می کنند که حداکثر انعطاف پذیری را در طراحی نمایشگاه ممکن می‌سازد. اولین ساختمان این سایت یک مرکز بازدید کننده است که مساحت 5،830 متر مربع را در بر می گیرد. با پیشروی به سمت غرب، پنج ساختمان با مقیاس های مختلف این موزه جدید را شکل می دهند. در کل، این مجموعه مساحتی در حدود 30،000 متر مربع همراه با مساحت ساخت 28،650 متر مربع را دربرمی‌گیرد.

 

 

 

 

 

بازدیدکنندگان پس از ورود به قسمت پذیرش، وارد سالنی می‌شوند که مقدمه ای از فرهنگ Sanxingdui را به نمایش می‌گذارد. ورود به سالن‌های نمایشگاه از طریق یک راهرو زیرزمینی صورت می‌گیرد که در نهایت به راهرو شیشه‌ای موجود در امتداد مجموعه، متصل می شود. پس از خروج از موزه، بازدید کنندگان می توانند سفر خود را از طریق یک بلوار محفوظ به سمت سالن تجربه دیجیتال، مرکز نمایشگاهی حفاظت و مرمت یادگارهای فرهنگی و سالن مطالعه ادامه دهند.

 

 

 

 


منابع:

www.archdaily.com

www.designboom.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.