وبلاگ / طرح های معماری / هفت ساختمان شگفت‌انگیز با الهام از طبیعت

هفت ساختمان شگفت‌انگیز با الهام از طبیعت

"ورزشگاه ملی پکن" - چین

این استادیوم که توسط شرکت معماری سوئیسی Herzog & de Meuron برای بازی‌های المپیک 2008 طراحی شده بود، قبل از اینکه کامل شود، مردم محلی به آن لقب «لانه پرنده» دادند. این استادیوم میزبان کنسرت ها و سایر رویدادهای ویژه است و همچنین میزبان بازی های المپیک زمستانی در سال 2022 بود.

 


 

"اتومیوم" - بلژیک

این ساختمان عجیب که در اصل برای اکسپو 1958 ساخته شد، دارای 9 کره به هم پیوسته به ارتفاع 102 متر است. مهندس آندره واترکین و معماران آندره و ژان پولاک آن را بر اساس یک کریستال آهنی که 165 میلیارد بار بزرگ شده بود مدل کردند تا نشان دهنده ایمان به پیشرفت علمی باشد. امروزه فضای داخلی آن میزبان موزه و چندین نمایشگاه موقت است.

 


 

"برج 30 St Mary Axe" - لندن

معمار مشهور نورمن فاستر هنگام طراحی این ساختمان 180 متری که بیشتر به نام Gherkin معروف است، از خیار چمبر الهام نگرفته! نمای ساختمان متشکل از لایه های پیوسته شیشه های الماسی شکل است که در طرحی مشبک قرار گرفته‌اند. در واقع از سبد گل ونوس (یک نوع اسنفج دریایی) الگوبرداری شده است.

 



"پل هلیکس" - سنگاپور

یک تیم بین‌المللی از دفاتر معماری Architects 61 در سنگاپور، Cox Architecture و Arup گردهم آمدند و این پل عابر پیاده را روی خلیج مارینا طراحی کردند. طرح این پل برگرفته از ساختار دوگانه مارپیچی یک مولکول DNA است. این سازه منحنی به طول 280 متر که در سال 2010 افتتاح شد، پنج سکوی مشاهده دارد که منظره‌ای تماشایی از سراسر اسکله در اختیار عابران پیاده قرار می‌دهد.  

 

 


 

"معبد نیلوفر آبی" - هند

این معبد در روستای بهاپور در دهلی نو کاملاً متفاوت به نظر می رسد. معمارآن فریبرز صهبا با الهام از شکل گل نیلوفر آبی، 27 گلبرگ مرمری مستقل را طراحی کرد که در گروه‌های سه تایی قرار گرفتند تا 9 ضلع را تشکیل دهند.

 


 

"دفاتر مرکزی الدار" - ابوظبی

این آسمان‌خراش مدور از سال 2010 در برابر چشم‌انداز صحرای ساحلی ابوظبی می‌درخشد. Marwan Zgheib و دفتر معماری MZ مستقر در لبنان، برای ادای احترام به میراث دریایی این شهر، در طراحی بنا از پوسته صدف الهام گرفته‌اند. این ساختمان با ارتفاع 110 متر (23 طبقه) در شبه جزیره ای مرتفع، با چشم اندازی از شهر و اسکله قرار گرفته است.

 


 

"تایپه 101" - چین

این آسمان‌خراش 101 طبقه با ارتفاع 510 متر، زمانی که در سال 2004 در منطقه مدرن Xinyi تایپه افتتاح شد، بلندترین ساختمان جهان بود. معمار مشهور C.Y. Lee آن را از یک ساقه بامبو الگوبرداری کرد. در مجموع هشت بخش وجود دارد که هر طبقه از هشت طبقه تشکیل شده است (عدد هشت یک عدد خوش شانس در فرهنگ چین می باشد).

 


منابع:

www.nationalgeographic.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.