وبلاگ / طرح های معماری / مجموعه 1000 درخت، چین

مجموعه 1000 درخت، چین

مجموعه "هزار درخت" در یک منطقه مسکونی به فاصله 20 دقیقه‌ای از مرکز شانگهای واقع شده و یک طرح توسعه چند منظوره با وسعت 300000 متر مربع است. این مجموعه که توسط استودیو Heatherwick طراحی شده، نه تنها به عنوان یک ساختمان، بلکه به عنوان یک قطعه توپوگرافی عمل می‌کند و به شکل دو کوه پوشیده از درخت و متشکل از صدها ستون است. به جای یک برج و سکوی معمولی، معماران به دنبال راه هایی برای امتداد چشم انداز طبیعی در سراسر سایت و ایجاد نوع جدیدی از توپوگرافی شهری بودند. فاز اولی که تکمیل می‌شود - نیمه غربی سایت - شامل مغازه‌ها، کافه‌ها، رستوران‌ها، فضاهای عمومی جدید و تفرجگاه‌ها است و همچنین پارک موجود در سایت و ساختارهای میراثی موجود را درهم ادغام می‌کند.

 

 

 

 

 

این ساختمان بر اساس یک شبکه منعطف نه متری طراحی شده است که چرخانده شده تا تراس‌ها چشم‌اندازی پانوراما از رودخانه داشته باشند. این عناصر مکعبی به صورت پیکسل‌هایی هستند که به لحاظ بصری مقیاس ساختمان ها را شکسته و از تکرار و یکنواختی دیوارهای اطراف برج ها جلوگیری می‌کند. در قله، یک دهلیز شیشه ای نور روز را به قلب سطوح خرده فروشی می کشاند. در نمای بیرونی، دهلیزها به صورت صخره هایی بر روی کوه به نظر می‌رسند. ساختار فولادی قرمز و زرد پررنگ فضاهای داخلی نشانگر آن است که در دیزاین فضای داخلی، هنرمندان نیز دست داشته‌اند. 

 

 

 

 

 

گلدان ها دارای طیف متنوعی از بوته ها، گیاهان آویزان، درختان خزان پذیر، همیشه سبز، میوه‌دار و گلدار هستند؛ به طوری که مانند دامنه کوه، ظاهر آن با فصول سال تغییر می کند. هنگامی که تمام مراحل تکمیل شود، بیش از 1000 درخت و بیش از 200000 گیاه منفرد از جمله درختچه‌های کوچکتر، چمن، گیاهان چند ساله، گل ها و کوهنوردان (بازدیدکنندگان) در این مجموعه حضور خواهد داشت.

 

 

 

 


منابع:

www.heatherwick.com

www.archdaily.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.