وبلاگ / طرح های معماری / ایستگاه قطار تولوم، مکزیک

ایستگاه قطار تولوم، مکزیک

"ایستگاه قطار تولوم" توسط شرکت معماری AIDIA STUDIO (مستقر در مکزیکوسیتی) طراحی شده و قرار است در خط راه آهن Tren Maya در مکزیک ساخته شود. این ایستگاه در استراحتگاه ساحلی تولوم، در دریای کارائیب مکزیک قرار دارد و بخشی از ترن مایا می‌باشد؛ طرحی برای ساخت یک راه آهن بین شهری به طول 1525 کیلومتر در سراسر شبه جزیره یوکاتان.

 

 

 

 

یکی از عناصر کلیدی در طراحی، به حداقل رساندن ردپای ایستگاه در طبیعت بود. بنابراین پس از کاوش در پیکربندی‌های فضایی مختلف، حجمی به فرم "چشم" کارآمدترین شکل استفاده از فضا به نظر می‌رسید؛ چرا که وسیع‌ترین بخش آن در مرکز بوده و عملکردهای اصلی در آنجا همگرا می‌شوند. دیگر اولویت‌های کلیدی در طول فرآیند طراحی شامل ایجاد تجربه خوب برای کاربران، سهولت در حرکت و جهت یابی و وجود نور طبیعی بود. پیکربندی خطی ایستگاه و تقارن فرم بنا به طور مستقیم کاربران را به سمت مرکز ایستگاه هدایت می کند.

 

 

 

 

 

ساختار سقف یک پوسته شبکه فولادی است که با پانل های بتن تقویت شده با الیاف شیشه (GRC) در بالا و پانل های چوبی چند لایه در زیر پوشانده شده است. نقش و نگارهای حاصل در هر دو طرف بیرونی و درونی یادآور الگوهای هندسی سنتی مایاها هستند. تقارن، هم ترازی هندسی و استفاده از سنگ آهک همگی از ویژگی‌های ثابت معماری مایا هستند.

 

 

 

 

مرکز بنا بلندترین سقف را دارد تا در طبقه دوم مغازه ها و در یک نیم طبقه رستوران ها را برفراز خطوط راه‌آهن و سکوها جای دهد. هندسه آیرودینامیکی سقف باعث مکش نسیم اقیانوس شده و آن را از درون ایستگاه عبور می دهد. این رمز ایجاد فضایی راحت برای کاربران بدون نیاز به تهویه مکانیکی است.

 

 

 


منابع:

www.dezeen.com

www.amazingarchitecture.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.