وبلاگ / طرح های معماری / دفتر مرکزی بانک ملی کویت با طراحی نورمن فاستر

دفتر مرکزی بانک ملی کویت با طراحی نورمن فاستر

استودیوی معماری Foster + Partners یک آسمان خراش فوق العاده متمایز برای دفتر مرکزی بانک ملی کویت در شهر کویت طراحی کرده است. ساختمان جدید همه کارکنان شرکتی بانک را زیر یک سقف گرد هم می آورد و باعث هم افزایی و افزایش رفاه می شود. این طرح ویژگی‌های پایدار و نوآوری ساختاری را باهم ترکیب می‌کند و از فضاهای داخلی در برابر شرایط آب و هوایی شدید کویت محافظت می‌کند. دفتر مرکزی بانک ملی کویت به دومین ساختمان بلند در این کشور تبدیل می شود و با ارتفاع بیش از 300 متر، رسماً یک آسمان خراش بسیار مرتفع است!

 

 

 

 

 

 

این آسمان خراش فرمی منحنی دارد که به قله ای نوک تیز ختم می شود. دورتادور بنا با یک سری پره‌های بتنی پیچیده شده است که تمام ارتفاع برج را دربرگرفته‌اند و برای تمام 63 طبقه بنا سایه مناسبی فراهم می‌کند. این برج دارای طبقاتی شبیه به سپر، شامل فضاهای اداری با پلان باز واقع در یک طرف هسته آسانسور و اتاق های جلسه است که در امتداد نمای منحنی چیده شده اند. استودیو معماری Foster + Partners مبلمان و نورپردازی سفارشی نیز برای این آسمان‌خراش طراحی کرده است؛ از جمله یک "خوشه ابر مانند" از لامپ‌های شیشه ای دمیده (روشی برای ساخت شیشه با دمیدن هوا درون شیشه مذاب) و یک میز به طول 13 متر در اتاق هیات مدیره.

 

 

 

 

 

 

 

کارمندان از طریق لابی 18 متری در طبقه همکف وارد آسمان خراش می شوند. در طبقه هجدهم رستورانی با ارتفاع دوبل، یک باشگاه ورزشی پیشرفته در طبقه 19، یک سالن رقص و اجتماعات منحصر به فرد در طبقه 38 با چشم‌اندازهای پانوراما به سمت خلیج و یک سالن جلسه تریپلکس در طبقه 48 آسمان خراش قرار گرفته اند. بالای ساختمان در دل قله نوک تیز سازه، انجمن رئیسان قرار گرفته که با یک نورگیر منحنی بزرگ روشن می‌شود و مناظری پانوراما از شهر و خط ساحلی را به نمایش می‌گذارد. 

 

 

 


منابع:

www.archdaily.com

www.dezeen.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.