وبلاگ / طرح های معماری / تالار بزرگ ژنگژو، چین

تالار بزرگ ژنگژو، چین

شرکت چینی ADRI ساخت یک تالار تئاتر با نمای بیرونی فلزی را در استان هنان چین تکمیل کرده است. تالار بزرگ ژنگ ژو با کانسپت «قایق هنر شناور بر رودخانه زرد» طراحی شده است. به لحاظ نمای بیرونی، این اشکال کشتی مانند با یکدیگر تلاقی می‌کنند و نقاطی که به هم می‌رسند تبدیل به ورودی‌های بزرگ و دروازه‌ای رو به سرسراها می‌شوند که با پله‌های سیمانی در دسترس هستند. این پروژه یک ساختمان بلند به طول 204 متر است. بر اساس ویژگی‌های فرم معماری، ساختار بیرونی از خرپاهای فولادی استفاده می‌کند و سقف از سازه‌های شبکه‌ای تشکیل شده که توسط سه سازه بتنی برج‌مانند پشتیبانی می‌شوند و با هم یک سیستم ساختاری ترکیبی جدید و متمایز را ایجاد می‌کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

"تالار بزرگ ژنگژو" شامل یک سالن تئاتر با ظرفیت 1687 نفر، سالن کنسرت با ظرفیت 884 نفر و یک سالن تمرین اپرا، در کنار یک سالن چند منظوره و فضاهای تمرین است. این مکان‌ها که با فرم‌های متمایز در داخل ساختمان خودنمایی می‌کنند، همگی توسط سرسرا و فضاهای گردشی با فرم‌های روان و سیال (برگرفته از رودخانه زرد) به یکدیگر متصل می‌شوند. 

 

 

 

 

 

 

 

 

نماها که با پانل های آلومینیومی پوشانده شده اند، با شیشه‌های بزرگ و تمام ارتفاع منقطع شده و چشم اندازی از خارج شهر را به نمایش می‌گذارند. پانل های مدولار بنا یک فرم منحنی ایجاد می کنند که یادآور جریان نامنظم رودخانه زرد هستند. هنگامی که شب فرا می رسد، نور روشن داخل بنا به دیوارهای شیشه‌ای بزرگ نفوذ می کند و "بادبان های کشتی" به یک پرده غول پیکر تبدیل می‌شوند.

 

 

 

 

 

 


منابع:

www.dezeen.com

www.architizer.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.