وبلاگ / طرح های معماری / موزه هنر کریستال بریج (پل کریستالی) اثری از دفتر معماری Safdie Architects

موزه هنر کریستال بریج (پل کریستالی) اثری از دفتر معماری Safdie Architects

موزه هنر آمریکایی کریستال بریج، هم یک موزه و هم یک مرکز فرهنگی است که علاوه بر کتابخانه، و فضاهای اشتراکی و آموزشی متعدد، دارای فضاهای نمایشگاهی و مجموعه موزه‌هایی با بالاترین استانداردها است. این بنا با هدف به نمایش گذاشتن یک کلکسیون هنری مشهور جهانی ساخته شده است. در کنار این هدف، به عنوان یک مقصد فرهنگی نمادین و فضایی برای گردهمایی مردم جامعه نیز عمل می کند. مواد اولیه ساخت بنا - بتن، الوار، و سنگ صحرایی – تماما از منطقه تامین می شود.

 

 

 

 

 

 

 

سایت جنگلی 120 هکتاری مجموعه، بخشی جدایی ناپذیر از تجربه بازدیدکنندگان را تشکیل می دهد. این مجتمع هنر و طبیعت را در کنار هم قرار می‌دهد و شبکه ای از باغ ها، حیاط ها و مسیرهای پیاده را می‌‌سازد. از منظر آرشیتکت مسیر حرکتی نیز به اندازه خود گالری مهم است. گالری‌های پل با چشم‌اندازی از حوض‌ها و باغ‌های اطراف و ساختار طاقی سقف‌های چوبی منحصربه‌فردشان مشخص می‌شوند.

 

 

 

 

 

 

با قرار دادن ساختمان ها در پایین دره (به جای بالای تپه) از زیبایی تاریخی و طبیعی سایت تجلیل می شود. دو پل معلق کابلی و چوبی از روی دره می گذرند و دو حوضچه ایجاد می کنند. دو ساختمان واقع در حوضچه شمالی، شامل گالری ها و همچنین امکانات پذیرایی، غذاخوری و اقامتی است. تالار بزرگ (سالن عمومی چند منظوره) از سه طرف توسط حوضچه جنوبی احاطه شده است. سایر ساختارها که در زمین شیب‌دار مستقر شده‌اند دربرگیرنده گالری‌ها، اتاق‌های کار، کلاس‌های درس، کتابخانه، فضاهای حفاظتی مرتبط با موزه و دفاتر اداری هستند.

 

 

 

 

 

 


منابع:

www.safdiearchitects.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.