وبلاگ / طرح های معماری / مرکز فرهنگی هنری آنجی، طرح جدید دفتر معماری MAD

مرکز فرهنگی هنری آنجی، طرح جدید دفتر معماری MAD

دفتر معماری MAD از طرح "مرکز فرهنگی و هنری آنجی" در جنوب شرقی چین رونمایی کرده اند. سقف حجم‌های مختلف ساختمان با کاشی‌های سفید پوشانده شده‌اند و به گونه‌ای بهم نزدیک می‌شوند تا شمایلی از تپه‌های اطراف بنا که چای سفید آنجو در آن‌ها کشت می‌شود را به تصویر بکشند. نمای کلی بنا بسیار شفاف است تا نور طبیعی را از طریق ارتفاعات جانبی جذب کند. این دیوار شیشه ای سلف‌ساپورتینگ (خودنگهدار) با ارتفاع 17 متر به بلندترین سازه از این نوع در چین تبدیل خواهد شد. ساخت این مرکز آغاز شده است و انتظار می رود تا سال 2025 تکمیل و مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

 

 

 

 

این مجموعه جدید، با مساحتی حدود 149 هزار مترمربع، دارای شش بخش مختلف برای برگزاری رویدادها  است: یک تئاتر بزرگ، یک مرکز کنفرانس، یک مرکز برای گذران اوقات فراغت و استراحت، یک مرکز ورزشی، یک مرکز فعالیت جوانان و یک مرکز آموزش هنر. همه عملکردها در زیر سقف های الهام گرفته از برگ های بامبو گسترده شده اند و به منطقه آنجی، معروف به شهر "بامبو و چای سفید" چین اشاره دارند. این پروژه یک فضای ملاقات متخلخل است که از همه جهات و در تمام ساعات روز در دسترس عموم خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

تئاتر بزرگ و مرکز کنفرانس به صورت ساختارهای دو تا سه طبقه شکل خواهند گرفت در حالی که چهار مکان باقیمانده، در ساختارهای یک طبقه همراه با نیم طبقه ساخته خواهند شد. سالن تئاتر میزبان 1300 نفر و مرکز کنفرانس تا 2000 نفر ظرفیت خواهد داشت. یک مکان در فضای باز در ضلع غربی سایت قرار می گیرد که می تواند برای اجراها، نمایشگاه ها و رویدادها استفاده شود و هدف آن محو کردن هرچه بیشتر مرزهای بین فضای داخلی و خارجی است.

 

 

 

 

 


منابع:

www.archdaily.com

www.dezeen.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.