وبلاگ / طرح های معماری / کریستال‌های فضایی (موزه نجوم و فضانوردی)، چین

کریستال‌های فضایی (موزه نجوم و فضانوردی)، چین

استودیوی چینی Open Architecture طراحی خود را برای یک موزه فضایی و مرکز تجربه در شهر Yantai کشور چین رونمایی کرده که مانند یک شی سیاه مرموز در یک پارک کنار اقیانوس ظاهر می شود. شهر یانتای زادگاه اولین زن فضانورد چینی است که مردم محلی به آن بسیار افتخار می کنند. Space Crystals که قرار است در سال 2026 تکمیل شود، بخشی از طرح اصلی بزرگتر Open Architecture برای پارک ساحلی است.

 

 

 

 

این ساختمان که Space Crystals (به معنای کریستال‌های فضایی) نام دارد، نمای بیرونی مشکی براق و شکلی سنگ مانند خواهد داشت که از یک انتها به سمت اقیانوس بالا می‌رود. دفتر معماری Open Architecture با طراحی منحصر به فرد این بنا قصد داشت موزه‌ای متمایز ایجاد کند که عموم مردم را به داخل دعوت می‌کند تا درباره فضا و کیهان اطلاعات بیشتری کسب کنند. شیشه های Back-painted (شیشه‌های فوق‌العاده شفاف که فقط از یک سمت رنگ شده‌اند) نیمی از نمای خارجی را می پوشانند، در حالی که شیشه های فتوولتائیک نمای جنوبی را می پوشانند تا انرژی خورشیدی کافی برای تامین روشنایی ساختمان تولید شود. در شرایط آفتابی، این ظرفیت تقریباً برای نیاز کلی روشنایی کل ساختمان کافی است.

 

 

 

بازدیدکنندگان از ضلع جنوبی بنا جایی که بخشی از ساختمان به بالا کشیده شده وارد مجموعه می شوند و به دهلیزی با ارتفاع 20 متر می رسند که دیوارهای چندوجهی دارد و نمای بیرونی را منعکس می کند. از این آتریوم به عنوان فضای نمایشگاهی برای نمایش اشیاء آویزان شده از سقف و پروژکتورهای دیجیتالی استفاده خواهد شد. این استودیو یک سطح شیب دار طراحی کرد که فضای آتریوم را احاطه کرده که به فضاهای نمایشگاهی در بالا منتهی می شود و قصد دارد به بازدیدکنندگان حس کاوش تدریجی ساختمان را بدهد. بالای سطح شیب دار مارپیچ به تراس بیرونی با منظره اقیانوس مجاور باز می شود.

 

 

 


منابع:

www.openarch.com

www.dezeen.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.