وبلاگ / طرح های معماری / موزه علوم فیلیپ و پاتریشیا فراست، آمریکا

موزه علوم فیلیپ و پاتریشیا فراست، آمریکا

موزه علوم فیلیپ و پاتریشیا فراست (Frost Science) در میامی با مساحت 23000 مترمربع، چندین فضای مختلف از جمله یک آکواریوم، سیاره‌نما و موزه علم را در یک مجموعه واحد در موز ه پارک میامی گرد هم می‌آورد. حاصل طراحی دفتر معماری " Grimshaw" برای این پروژه، مجموعه ای متشکل از چهار ساختمان شد که به نظر می‌رسد آغوشش را باز کرده و بازدیدکنندگان را به قدم زدن در میان آنها دعوت می‌کند. یک آتریوم در هوای آزاد بین ساختمان ها همچون رشته‌ای آنها را به یکدیگر متصل می کند و یک محیط پویا ایجاد می کند.

 

 

 

 

 

فرم هریک از ساختمان‌ها پویا و متنوع است و برای بهره‌مندی ازنسیم و نور فیلتر شده روز حجاری شده اند. از رنگ سفید ملایم و متریال‌های مختلف در نمای این مجموعه استفاده شده تا در عین حال که الگوها و سایه های منحصر به فردی را در سراسر نمای ساختمان ایجاد می کنند، متحد و یکپارچه نیز باشند. ساختمان‌های میله‌ای شکل بال‌های شمالی و غربی با بافت هندسی وجهی و پیکسلی پوشانده شده‌اند تا با حرکت خورشید در طی روز، مجموعه پویا و متحرک به نظر برسد.

 

 

 

 

 

آکواریوم این موزه، میان بال ها قرار گرفته و از بالا به شکل یک قطره آب ظاهر می شود. افلاک نمای چشمگیر بنا، با ظاهر کروی شکلش سایت را کامل کرده و نقطه عطفی جذاب ایجاد می کند که در تضاد با انبوه ساختمان های سلب و سخت مجاور است. ساختمان آکواریوم در قلب سایت قرار دارد؛ همان جایی که بیشتر مهمانان کاوش خود را آغاز می کنند. در این آکواریوم Grimshaw تجربه ای منحصر به فرد و عمودی ایجاد کرده است و به مهمانان این امکان را می‌دهد که با اکوسیستم های آبی در عمق‌های مختلف از"همسطح" پشت بام در هوای آزاد تا گالری های دنج‌تر و عمیق‌تر در "زیر خط آب" روبرو شوند.

 

 

 

 

 

آکواریوم گلف استریم با 500000 گالن آب بخش بزرگ و چشمگیری از موزه را به خود اختصاص داده است. شکل مخروطی منحصربفرد آکواریوم سه طبقه را در بر می گیرد تا محیطی بدون گوشه برای حیات وحش اقیانوس پیما فراهم کند. پایین مخروط یک پنجره دایره ای عظیم به طول 9.5 متر قرار می گیرد که بازدیدکنندگان بتوانند از پایین به بالا و به داخل آکواریوم دید چشمگیری داشته باشند.

 

 

 


منابع:

www.grimshaw.global

www.archdaily.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.