وبلاگ / طرح های معماری / ساختمان ماساریچکا (بروزرسانی)، پراگ

ساختمان ماساریچکا (بروزرسانی)، پراگ

نمای ماساریچکا به تازگی تکمیل شده است. معماری بنا با مسیرهای حرکتی تعریف شود که در سراسر سایت گسترش می یابند و دسترسی به فضاهای جمعی جدید در مرکز اصلی حمل و نقل شهر را فراهم می کنند. به منظور همگام سازی با روند رو به رشد بخش تجاری و کاری شهر، فضاهای اداری مطابق با الگوهای کاری قرن بیست و یکم طراحی شده‌اند. 28 هزار مترمربع از مساحت مجتمع به فضاهای اداری و توسعه خرده‌فروشی اختصاص داده شده که در هفت طبقه در بخش شرقی و 9 طبقه در بخش غربی انتهایی بنا قرار گرفته اند.

 

 

 

 

 

 

با قرارگیری در یک کیلومتری شرق میدان Staroměstské در مرکز شهر، ساختمان ماساریچکا به گونه‌ای طراحی شده است که در تعامل با معماری و شهرسازی شهر قدیمی پراگ - معروف به "شهر طلایی 100 مناره" باشد. باله های خارجی در نمای ماساریچکا به ایجاد سایه خورشیدی در تابستان کمک می کنند و ترکیب افقی پروژه را به حالت عمودی در نمای غربی آن رو به مناره های شهر قدیمی تبدیل می کنند.

 

 

 

 

 

 

ساختمان Masaryčka با هدف گرفتن گواهینامه LEED Platinum، دارای یک نمای دو عایق است که نور طبیعی بهینه را در تمام مناطق کار و فضاهای عمومی تضمین می کند. روف گاردن های مشترک مناظر پانوراما در سراسر شهر ارائه می دهند. سیستم های مدیریت هوشمند ساختمان به طور مداوم کنترل های محیطی را برای کاهش مصرف انرژی نظارت و تنظیم می کنند.

 

 

 

 

 


منابع:

www.zaha-hadid.com

www.archdaily.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.