وبلاگ / طرح های معماری / تالار اپرا هاربین، چین

تالار اپرا هاربین، چین

تالار اپرا هاربین، واقع در شهر هاربین در شمال کشور چین، برنده جایزه بهترین ساختمان سال وب سایت مطرح ArchDaily در سال 2016 می باشد.
طراحی این مجموعه که توسط شرکت “MAD Architects” به عنوان "مرکز فرهنگی آینده" انجام گردیده، الهام گرفته شده از محیط سرد اطرافش می باشد و با هویت، فرهنگ و هنر محلی آمیخته شده است. "روشن نمودن ریتم موسیقی سرما" کانسپت گروه طراحی این مجموعه بوده و چالش طراحی نورپردازی در پیدا کردن راه هایی برای نمود خلوص و  وضوح فضا و همچنین غنی نمودن تجربه هم زمان فضا و موزیک داخل بوده است.
تالار اپرا هاربین مساحتی بالغ بر 80,000 متر مربع در زیر پوسته فلزی نقره ای براقش دارد که در ارتباط با لبه های برفی و کوه های یخی فضای پیرامونش است. این مجموعه که قرار است با اضافه شدن تالار اجتماعات و هتل نیز گسترش یابد، شامل دو سالن اپرا با ظرفیت 1600 و 400 نفر به همراه استیج ها و فضاهای مرتبط و فضای پارکینگ در زیر زمین می باشد.
نمای بیرونی ساختمان با چهار نوار رقصنده و یک پوسته ی شیشه ای منحنی شکل طراحی شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


منابع:

www.archdaily.com

www.kling-freitag.com

darcawards.com

www.detail-online.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.