وبلاگ / طرح های معماری / سالن کنسرت والت دیزنی، لس آنجلس

سالن کنسرت والت دیزنی، لس آنجلس

سالن کنسرت والت دیزنی در لس آنجلس، ایالات متحده آمریکا واقع شده است. این ساختمان در اکتبر 2003 افتتاح شد و بخش عمده آن، مرکز موسیقی است. این مجموعه محل اجرای اساتید کُر و عاشقان موسیقی لس آنجلس می باشد. طراحی این ساختمان توسط معمار مشهور فرانک گری و طراحی آکوستیک آن به وسیله یاسوهیسا تویوتا انجام گردیده است، نمای نقره ای آن در همه جای دنیا به خاطر معماری معروف آن و سالن کنسرت با اکوستیک ویژه اش به عنوان یکی از پیشرفته ترین سالن های کنسرت دنیا شناخته شده است.
آبنمایی به شکل گل رُز که توسط گری طراحی و بدست رویال دلفت پرسلن برای ادای احترام به لیلیان دیزنی ساخته شده است، در باغ طبقه سوم قرار گرفته است.
 

 

 

 

 

علاوه بر سالن کنسرت اصلی، در حدود 6.3 هکتار بنا، شامل باغی است که درب آن در طول اجرا  به روی عموم باز است، سالن Parsons Foundation Atrium Hall دارای فروشگاه هدیه و کافی نت و آمفی تئاتر کودکان بنیاد W.M. Keck  . همچنین این مجموعه برگزار کننده تئاترهای نمایش  REDCAT ، Edna Disney/CalArts  می باشد. ساخت این مجموعه در سال 1991 آغاز شد و بیش از 10 سال به طول انجامید.

 

 

 

 

 

 

 


نور پردازی تالار والت دیزنی توسط هنرمند اهل لس آنجلس برای صدمین سالگرد جشن عاشقان موسیقی لس آنجلس انجام شد. نمایش هر نیم ساعت یکبار در طول شب صورت می گرفت، و این پرژکتورها شامل متن، عکس ها و الگوهای تولید شده با استفاده از هوش مصنوعی (AI) و آرشیو دیجیتال ارکستر می باشد.

 

 

 

 


منابع:

www.lamasterchorale.org

www.archdaily.com

www.dezeen.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.