وبلاگ / طرح های معماری / موزه ملی قطر

موزه ملی قطر

موزه ملی قطر در حال حاضر در دوحه پایتخت کشور قطر در حال ساخت می باشد و توسط معمار معروف ژان نوولند طراحی شده است. این موزه در سایتی به مساحت 1/5 میلیون متر مربع واقع شده و انتظار می رود ساخت این پروژه در سال 2019 تکمیل گردد.
ساختار این موزه شامل یک توده ی متشکل از صفحه های دایره ای شکل متصل به هم با ابعاد مختلف می باشد. این در حالی است که خود این صفحه های دایره ای شکل متصل، از فولاد پوشیده شده توسط بتن مسلح، ساخته شده اند. به گفته ی معمار این پروژه طراحی این ساختمان به گونه ای انجام شده است که نشان دهنده ی موقعیت بیابانی کشور قطر در کنار دریا باشد.
ژان نوول اینگونه شرح می دهد: "همه چیز در این موزه به گونه ای عمل می کند که دیدارکنندگان از این موزه بتوانند بیابان و دریا را حس کنند. معماری و ساختار موزه نمادهایی هستند از تحجر و تبلور اسرارآمیز کویر و همچنین الگویی از همپوشانی گلبرگ های تیغه ای یک گل صحرایی." 
این موزه از بخش های مختلفی شامل نمایشگاه های دائمی و موقت، یک تالار کنفرانس با  ظرفیت 220 نفر، یک سالن اجتماعات با ظرفیت 70 نفر، رستوران، دو کافی شاپ، فروشگاه و ... تشکیل شده است و همچنین دارای امکانات و تجهیزات لازم برای نگهداری و حفظ مجموعه ها و آثار هنری و تاریخی می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


منابع:

www.dezeen.com

www.archdaily.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.