وبلاگ / مکان های دیدنی جهان / پارک ملی پلیتویس لیکز، کرواسی

پارک ملی پلیتویس لیکز، کرواسی

"پلیتویس لِیکز" قدیمی ترین و بزرگترین پارک ملی کشور کرواسی می باشد که در بخش کوهستانی آن واقع شده است. در سال 1357 این پارک به عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته شد. "پارک پلیتویس لیکز" یکی از دیدنی ترین مناطق کرواسی است که هر ساله بیش از یک میلیون بازدید کننده جذب می کند.
این پارک دارای 16 دریاچه به هم پیوسته می باشد. رنگ این دریاچه ها بسته به مواد معدنی موجود در آن ها و وضعیت روشنایی از سبز زمردی تا فیروزه ای و آبی تیره متفاوت است. یکی از اصلی ترین جاذبه های پارک، آبشار 78 متری "ولیکی اسلپ" است که بلندترین آبشار کشور کرواسی می باشد.

 

 

 

 

 

 

از 29685 هکتار مساحت کل پارک، دریاچه ها در حدود 200 هکتار از سطح آن را در بر گرفته اند و سایر سطح پارک با جنگل پوشانده شده است. این پارک به دلیل داشتن تنوع زیستی، چشم انداز خاصی دارد که سبب اهمیت آن در سطح بین المللی شده است. 

 

 

 

 

چهار مسیر پیاده روی موجود در پارک، هفت راه متفاوت را  برای بازدید و گشت و گذار در پارک فراهم می کنند. علاوه بر پیاده روی، گشت و گذار با استفاده از قایق و اتوبوس های شاتل (یا همان قطار های پانورامیک) نیز امکان پذیر است.

 

 

 

 

داشتن مسیرهای پیاده روی آسان، مسیرهای چوبی معلق بر روی آب های فیروزه ای، چشم اندازهای خیره کننده و آبشارهای فوتوژنیک "پارک ملی پلیتویس لیکز" را به یکی از بهترین مکان ها برای گردش تمام سنین تبدیل کرده است.

 

 

 


منابع:

www.earthtrekkers.com

www.lct-travel.com

www.tripadvisor.co.uk

www.wallpaper-planet.com

www.np-plitvicka-jezera.hr

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.