وبلاگ / طرح های معماری / بنای یادبود وسل، آمریکا

بنای یادبود وسل، آمریکا

استودیو معماری Heatherwick بنای یادبود جدیدی را در شهر نیویورک بنا کرده است. "وِسِل" در میدان مرکزی اراضی هودسون (Hudson Yards) واقع شده است که در پیرامون آن، باغ های همیشگی و سایبانی از درختان بومی قرار گرفته اند که طرح جامع در حال توسعه برای برج های مسکونی و اداری، مراکز خرید و رستوران ها می باشند.

 

 

 

 

هدف این استودیو بنای ساختاری بود که بازدیدکنندگان بتوانند از آن بهره مند شده، لمس کرده و با آن ارتباط برقرار کنند. "چاه های پله ای هندی" (چاه یا حوضچه هایی برای دسترسی به آب که با پایین رفتن از طریق چندین پله به سطح آب می رسد) الهام بخش استودیو معماری Heatherwick برای طراحی بنای وِسِل بوده است.

 

 

 

 

 

این بنا از 154 راه پله و در حدود 2500 پله تشکیل شده است. بالا و پایین رفتن از راه پله های وسل، باعث به وجود آمدن ریتم منحصر به فردی در هر بازدیدکننده می شود. با 46 متر ارتفاع، بازدیدگنندگان را به بالای میدان می برد و از طریق 80 سکویی که دورتادور آن طراحی شده، چشم اندازی از اراضی هودسون و منهتن را به معرض نمایش می گذارد. اگرچه با بالا رفتن از آن مناظر منحصر به فردی از محله جدید بیرون از بنا مشاهده می شود اما تجربه اصلی، در چشم انداز هندسه پیچیده و درهم تنیده درون بنا واقع شده است.

 

 

 

رنگ مسی جلا داده شده سطوح زیرین با رنگ سرد استیل کالبد معماری پیچیده بنا در تضاد است که با بازتاب کردن تصویری از شهر پپرامون، ساختمان را جالب تر می کند.  

 

 

ساخت "بنای عمومی وسل" با ارتفاع حدودی 46 متر به پایان رسیده و در زمستان سال 1397 افتتاح شده است.

 


منابع:

www.heatherwick.com

www.designboom.com

www.archdaily.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.