وبلاگ / طرح های معماری / مجموعه چند منظوره پارک سنترال، چین

مجموعه چند منظوره پارک سنترال، چین

"پارک سنترال" یک شهرک تفریحی در دل منطقه مرکز تجارت شهر گوانگژو کشور چین است. "Benoy" با همکاری "Ronald Lu and Partners" توسعه این پروژه عظیم را به عهده گرفتند تا مقصد گردشگری منحصر به فردی را طراحی کنند که در آن امکان گردهمایی و تعامل افراد و تجارت، در کنار هم حاصل شود.

 

 

 

 

 

 

نتیجه آن، مجموعه ای به مساحت 110.000 متر مربع است که دارای امکاناتی برای خرید، سرگرمی و غذاخوری به همراه پارکینگ چند طبقه می باشد. محوطه این مجموعه با داشتن طبقات مختلف، باغ ها، پیاده روهایی با گل ها و گیاهان کاشته شده و دیوارهای سبز، مکانی برای تعامل، استراحت و آرامش، خلق کرده است.

 

 

 

پارک سنترال دارای بنایی 24 متری است که 2 طبقه آن بر روی زمین و 3 طبقه دیگر در زیر زمین قرار دارد. ارتفاع کم آن نسبت به ساختمان های اطراف، سبب شده است که در طراحی بنا، دید بصری قوی و  چشمگیر مورد توجه قرار گیرد.

 

 

 

 

 

این مجموعه با الهام از فرم "دو ماهی" (نماد صلح، هارمونی و ثروت در فرهنگ چینی) از جنس فولاد و هماهنگ با ساختار سقف، طراحی شده است. دو ساختمان بنا در اطراف باغ های مرکزی به صورت منحنی قرار گرفته اند و در انتها با یک پل عابر پیاده به یکدیگر متصل شده اند.

 

 


منابع:

www.archdaily.com

www.benoy.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.