وبلاگ / مکان های دیدنی جهان / کوه های رنگین کمانی، چین

کوه های رنگین کمانی، چین

"پارک ملی زمین شناسی ژانگی دانکسیا" یا همان "ژانگی دانکسیا" در سال 1390 در فهرست پارک های ملی قرار گرفت. پس از آن به یکی از مهم ترین مکان ها برای عکاسان منظره و گردشگرانی که از چین بازدید می کردند، تبدیل شد. این پارک که در دامنه کوه های چیلیان واقع شده است، مساحتی در حدود 510 کیلومترمربع را در بردارد.

 

 

 

 

 

در طی سال ها، باد و باران ساختارهای این منطقه را به شکل برج ها، ستون ها و مسیل هایی با رنگ ها و اندازه های گوناگون حجاری کرده است. ژانگی دانکسیا برای ساختارهای سنگی رنگارنگش مشهور است که با داشتن شکلی تیز گوشه دارای چند صد متر ارتفاع می باشند. گفته می شود آن ها نتیجه خیره کننده ای از 24 میلیون سال ته نشینی ماسه سنگ و سایر مواد معدنی هستند.

 

 

 

 

این سنگ های رسوبی مقادیر متفاوتی از نمکِ آهن در گِل و سنگ دارند و به همین دلیل لایه ها دارای رنگ های مختلفی از قرمز، قرمز متمایل به ارغوانی، سبز متمایل به زرد، سبز خاکستری و خاکستری می باشند. با وجود این لایه های رنگی، منطقه ژانگی دانکسیا با نام "کوه های رنگین کمانی" شهرت دارد.

 

 

 

در سال 1388 این پارک به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شد. همچنین به عنوان یکی از "ده شگفتی های برتر جادویی زمین شناسی جهان" شناخته شده است.  

 

 

 

 


منابع:

www.tourismontheedge.com

www.chinahighlights.com

www.tripfarenough.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.