وبلاگ / دیدنی های ایران / باغ فین، کاشان، ایران

باغ فین، کاشان، ایران

باغ فین کاشان، واقع در استان اصفهان، یکی از 9 باغ ایرانی است که نام آن در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت گردیده است. تاریخچه این باغ به دوران سلسله صفوی، قرن شانزدهم و بازسازی و تکمیل آن به قرن نوزدهم باز می گردد. این باغ شامل حمام فین کاشان می باشد. در سال 1852 قمری، صدراعظم مشهور قاجاری به نام امیرکبیر، توسط شخصی از طرف ناصرالدین شاه قاجار در این حمام به قتل رسید. باغ فین به عنوان بزرگترین باغ طراحی شده ایرانی، در سال 1590 تکمیل گردید.

 

 

 

وسعت این باغ بالغ بر 33700 متر مربع است. دیوار، بارو و برج های استوانه ای شکل، این باغ شگفت انگیز را در بر گرفته اند. طرح این گونه باغ ها به دوران کوروش کبیر باز می گردد. اصل چهارباغ، یکی از قواعد طراحی مشهور باغ های ایرانی می باشد. این نوع باغ به وسیله مسیر نهرها به چهار قسمت تقسیم می شود. این اصل به هماهنگی چهار عنصر زرتشتیان، آسمان، زمین، آب و گیاهان اشاره می کند.

باغ فین به عنوان یک نمونه با شکوه از باغ های ایرانی ترکیب خوبی از طبیعت، فرهنگ، تاریخ و معماری را به نمایش گذاشته است. تمامی عناصر معماری به نحوی استادانه به کار گرفته شده اند تا شاهکاری این چنین را خلق کنند. به طور کلی ساخت عمارت میان باغ به همراه دو ردیف درختان رو به روی آن و جریان آب، هویت این جاذبه فرهنگی و تاریخی را به ارمغان می آورند. آب نقش مهم و اساسی را در طراحی باغ فین ایفا می کند. همچنین صدها درخت سرو به علاوه چندین  گونه درختان و گیاهان در این باغ وجود دارند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


منابع:

www.irangazette.com

www.irantravelingcenter.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.