وبلاگ / دیدنی های ایران / مسجد جامع شافعی، کرمانشاه

مسجد جامع شافعی، کرمانشاه

مسجد جامع شافعی، مسجد مسلمانان سُنی است که در شهر کرمانشاه، واقع در غرب ایران، قرار گرفته است. نمازهای جمعه در این مسجد برگزار می شود و مسلمانان سنی گرد هم می آیند تا در ارتباط با مسائل اجتماعی و فرهنگی به تبادل نظر بپردازند. این مسجد در سال 1324 شمسی با حمایت های سنی های نیکوکار تاسیس شد. طراحی داخلی این مسجد در حقیقت همانند مساجد مشابهش در ترکیه می باشد. فضای شبستان مسجد، گچ بری های در هم تنیده و تزیینات این مسجد از ویژگی های قابل توجه آن می باشند.

 

 

 

 

 

این مسجد زیبا، نمونه برجسته ای از سبک معماری مساجد اسلامی است. در نگاه اول، قوس های پیچیده و ستون ها توجه افراد را به خود جلب می کنند. سقف ها به طور چشمگیری با نقوش اسلامی تزیین شده اند. زمانی که به بالا نگاه می کنید، ناخود آگاه جذابیت و شکوه این هنر منحصر به فرد را تحسین خواهید کرد. مسجد شافعی همچنین دارای گچ بری های ظریفی از آیه های قرآن کریم می باشد. سراسر سالن اصلی پرنور مسجد، جایی که نمازها اقامت می شوند، دارای پنجره های قوسی شکل است که در طی روز نور خورشید را به داخل هدایت می کنند. 

 

 

 

 

 

با وجود این تزیینات مجلل در داخل مسجد، نمای خارجی آن بسیار ساده است. این مسجد تعدادی گنبد ساده و دو مناره دارد.

 

 


منابع:

www.tasnimnews.com

www.tehrantimes.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.