وبلاگ / طرح و هنر / آثار هنری امانوئل مورو

آثار هنری امانوئل مورو

"امانوئل مورو" آرشیتکتی فرانسوی است که از سال 1374 در توکیو زندگی می کند. او در سال 1382 شرکت "معماری + طراحی امانوئل مورو" را در توکیو تاسیس کرد. وی همچنین عضو "انجمن معماران توکیو" و "موسسه معماران ژاپن" می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

او در کارهایش از لایه ها و رنگ های توکیو که عمق و تراکم در هم تنیده ای در خیابان ایجاد کرده و همچنین عناصر فضایی سنتی ژاپن (از جمله صفحه های کشویی) الهام گرفته است و مفهوم "Shikiri" را خلق نمود که معنای لغوی آن "ایجاد و تقسیم فضا با رنگ ها" می باشد. او از رنگ ها تنها به عنوان لایه نهایی بر روی سطوح استفاده نمی کند بلکه رنگ ها را به عنوان اِلمان های سه بعدی فضا مانند لایه ها به کار می گیرد تا فضا را خلق کند. او با کنترل و هدایت رنگ ها به عنوان وسیله ای برای شکل گیری فضا، مایل است تا از طریق رنگ ها، به کارهای هنری، طراحی و معماری خود حس ببخشد. 

 

 

 

 

 

 

 

 او می گوید: "من می خواهم که احساسات را از طریق رنگ ها انتقال بدهم؛ خواه در معماری باشد یا یک اثر هنری. می خواهم تا از طریق خلاقیت من، افراد رنگ ها را ببینند، لمس کنند و با حواسشان آن را احساس کنند. تاثیرات به سزای رنگ ها در فضا نشان دهنده آن است که رنگ ها نه تنها می توانند خالق یک فضا باشند بلکه بیشتر از آن می توانند فضایی با لایه هایی از احساسات انسانی را خلق کنند."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

امانوئل مورو برنده جوایز بیشماری شده است از جمله: جایزه Aesthetica Art Prize (سال 2017)، فینالیست جایزه ARCHITIZER A+AWARDS (سال 2017)، تقدیر شده در International Design Awards (سال 2017)، تقدیر شده در International Design Awards (سال 2016)، جایزه PUBLIC SPACE DESIGN AWARD (سال 2015) و ... . 

 

 

 

 

 


منابع:

www.emmanuellemoureaux.com

www.toptenteh.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.