وبلاگ / دیدنی های ایران / کلیسای وانک، اصفهان، ایران

کلیسای وانک، اصفهان، ایران

 

کلیسای وانک که در منطقه جلفا قرار گرفته است شاهکاری معمارانه می باشد. ساخت این بنا در زمان شاه عباس دوم در سال 1606 میلادی آغاز شد. معماری کلیسا وانک ترکیبی از معماری ایرانی و ارمنی می باشد. از اینرو زمانی که برای اولین بار به این کلیسا قدم می گذارید متوجه می شوید که این تنها کلیسایی است که از متریال بومی مانند خشت خام و آجر ساخته شده است.

 

 

 

به محض ورود به محوطه کلیسا و ورود به سالن اصلی، با مجموعه ای بی نظیر از نقاشی های زیبا و کاشی کاری های باشکوه و پر زرق و برق روبرو می شوید: آنها داستان هایی از کتاب مقدس و تورات را به تصویر می کشند. هنرمندان ارمنی آنها را در دوره صفوی نقاشی کردند. سقف بالای ورودی با نقوش گل های ظریف و به سبک مینیاتور ایرانی نقاشی شده است.

موزه دو طبقه ای در ضلع شمالی حیاط شامل کتابهایی است که با یکی از اولین دستگاه های چاپ در خاورمیانه چاپ شده است. این موزه همچنین شامل صلیب های چوبی حکاکی شده، کتاب مقدس، کوچکترین کتاب مقدس در جهان و یک تار موی کوتاه، با ضخامت حدودی 0.004 اینچ، که به زبان ارمنی کلماتی بر روی آن نوشته شده و از طریق میکروسکوپ قابل رویت می باشد.

 

 

 

 

 

 

 


منابع:

www.isfahaninfo.com

www.irantravelingcenter.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.