وبلاگ / مکان های دیدنی جهان / گرمترین منطقه بر روی کره زمین

گرمترین منطقه بر روی کره زمین

"دالول" در منطقه داناکیل دیپرشن، کشور اتیوپی شمالی واقع شده است. دالول دنیایی ساخته شده از نمک می باشد که جوشان و در حال غلیان است. بالاترین میانگین دمای این منطقه 94 درجه فارنهایت گزارش شده که آن را به یکی از گرم ترین مکان های موجود در کره زمین تبدیل کرده است. در اطراف دالول، چشمه های آب گرم جوشان قرار دارند که مواد معدنی و حباب های گازی سمی را با خود به سطح زمین می آورند. با وجود اینکه این اتفاق سبب شده است که دالول غیر قابل سکونت باشد اما این نیروهای طبیعی در اصل باعث زیبایی این منطقه شده اند و دشت ها را با فرم های ساخته شده از نمک سبز، زرد و نارنجی رنگ نموده است.

 

 

 

 

 

دالول مجموعه ای از رنگ ها می باشد که توسط آب باران و آب دریای سواحل نزدیک به این منطقه، ایجاد شده و توسط ماگما (مواد مذاب) گرم می شوند. این نمک های دریایی با مواد معدنی آتشفشانی موجود در ماگما واکنش نشان داده و رنگ های درخشانی را ایجاد می کنند. در گرم ترین برکه های این منطقه، گوگرد و نمک به یکدیگر واکنش نشان می دهند و فرم هایی به شکل دودکش با رنگ زرد روشن حاصل می شود. در برکه های خنک تر، نمک های مسی ترکیب شده و به رنگ فیروزه ای درخشان در می آیند.

 

 

 

 

 

 

 

 

برخی از پایین ترین نقاط دالول بیش از صد متر پایین تر از سطح دریا قرار گرفته اند و به همین دلیل دالول یکی از پایین ترین نقاط کره زمین محسوب می شود. سطح pH برخی از برکه های این منطقه، زیر 1 است (که میزان اسیدیته آن چیزی میان اسید باتری و اسید معده است) و لایه های نازکی از نمک در زیر این برکه های اسیدی کشنده پنهان شده اند. در دالول حیات وجود ندارد و به همین دلیل یکی از بی حاصل ترین و متروکترین اکوسیستم های جهان است.    

 

 

 

 

 

 

 


منابع:

www.allthatsinteresting.com

www.atlasobscura.com

www.atlasandboots.com

www.toptenteh.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.