وبلاگ / پروژه های برنده جایزه / مجتمع مسکونی سدروس، برنده جایزه WAF-2019

مجتمع مسکونی سدروس، برنده جایزه WAF-2019

"مجتمع مسکونی سدروس"، واقع در تهران، برنده جایزه World Architecture Festival (WAF-2019) در بخش "ساختمان های مسکونی ساخته شده" می باشد که توسط "دفتر معماری دیگر" به سرپرستی علیرضا تغابنی طراحی شده است. ساختمان سدروس با 6000 مترمربع مساحت، پروژه مسکونی مبتکرانه و منحصر به فردی می باشد. با توجه به محدودیت های فضایی موجود برای ساخت خانه هایی جدید در یک شهر شلوغ، این بنا به شکل خلاقانه طراحی شده است. تراکم ساختمان ها و نحوه توزیع آن ها در سطح شهر تهران ریشه بسیاری از مشکلات مرتبط با ساختمان سازی می باشد. 

 

 

 

 

 

آرشیتکت بنا تصمیم گرفت تا از بخش بیرونی ساختمان به عنوان یکی دیگر از موقعیت های موجود در خلق فضا استفاده کند و به هر یک از واحد ها، فضای زندگی بیشتری همراه با مجموعه ای از بالکن های منحصر به فرد اختصاص دهد. 

 

 

 

 

در داخل ساختمان، فضاهای اجتماعی و دعوت کننده ای مانند لابی، ظاهری بسیار مدرن دارند. سطوح بنا شکلی مرتب و منظم دارند، گوشه ها و خطوط روان و نرم بوده و از شکل ها و مصالح امروزی استفاده شده است. این ویژگی که در مصالح و قسمت های مختلف بنا دیده می شود، در هر یک از واحد ها نیز به کار رفته است اما به گونه ای که واحد ها از طبقه همکف، که فضایی عمومی تلقی می شود، کمی دنج تر و دلپذیرتر باشند.

 

 

 

 


عکاس: مجید جهانگیری


 

منابع:

www.nextoffice.ir

www.homedsgn.com

www.archdaily.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.