وبلاگ / مکان های دیدنی جهان / سد بزرگ مرجانی؛ یکی از شگفتی های طبیعی در استرالیا

سد بزرگ مرجانی؛ یکی از شگفتی های طبیعی در استرالیا

"سد بزرگ مرجانی" یکی از زیباترین نعمت های طبیعی کشور استرالیا است که این زیبایی نفس گیر از وجود بزرگترین صخره مرجانی جهان نشات می گیرد. در راستای ساحل شرقی کویینزلند، سد بزرگ مرجانی تا مسافت بیش از 2000 کیلومتر از شمال تا جنوب امتداد می یابد و مجموعا مساحتی در حدود 350000 کیلومترمربع را دربر می گیرد. 

 

 

 

 

 

 

این منطقه جاذبه های حیرت انگیز بسیاری در زیر آب دارد که از جمله آن می توان بزرگترین مجموعه مرجانی جهان (در واقع بیش از 400 نوع مرجان مختلف)، اسفنج های مرجانی، دلفین، بیش از 1500 گونه از ماهی های استوایی، بیش از 200 نوع پرنده، در حدود 20 نوع خزنده از جمله لاک پشت های دریایی و صدف هایی غول پیکر با عمر بیش از 120 سال را نام برد. سد بزرگ مرجانی به دلیل داشتن این زیبایی های طبیعی یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری جهان است. به منظور حفاظت از این گنجینه های بیولوژیکی، در سال 1360 شمسی (1981 میلادی) سد بزرگ مرجانی به عنوان میراث جهانی معرفی شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

سد بزرگ مرجانی یکی از هفت شگفتی طبیعی جهان است. این سد بزرگترین ساختار جهان است که توسط موجودات زنده یعنی مرجان های ریز و سخت، که بزرگی آن ها از یک ناخن انگشت بیشتر نمی شود، ساخته شده است. زمانی که تعداد بیشماری مرجان می میرند، کالبدهای ماسه سنگی ترشح شده بر روی یکدیگر قرار می گیرند و بستر لازم برای سد مرجانی شکل می گیرد. ساختارهای باشکوه و شگفت انگیزی که امروزه ما شاهد آن هستیم، در یک روند آهسته طی بیش از میلیون ها سال ایجاد شده است. 

 

 

 

 

 

 

برای بازدیدکنندگان این منطقه تجربه های جذاب بسیاری وجود دارد که شامل غواصی، غواصی اسکوبا، تورهای گردشی با هلیکوپتر یا هواپیما، قایق های تفریحی (که توسط خود گردشگران هدایت می شوند)، قایق های کف شیشه ای، زیردریایی ها و گردش های آموزشی، تورهای مسافرتی با کشتی های تفریحی، تماشای وال ها و شنا با دلفین ها می باشد.   

 

 

 

 


منابع:

www.greatbarrierreef.org

www.nationalgeographic.com

www.toptenteh.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.